Over Ons
Over Van Alkemare Horecamakelaardij
Al bijna 40 jaar is Van Alkemare actief als horecamakelaar gespecialiseerd in het verkopen, verhuren, aankopen en taxeren van horeca. Door onze jarenlange ervaring hebben wij veel kennis en expertise in huis en hebben wij een groot netwerk opgebouwd waar wij veelvuldig gebruik van maken.
Wij staan bekend om onze nuchtere, duidelijk onderbouwde en professionele werkwijze. Transparantie, persoonlijke dienstverlening en korte lijntjes hebben wij hoog in het vaandel staan. Wij ontzorgen onze opdrachtgevers volledig en streven ten alle tijden naar maximaal resultaat!
Onze voornaamste werkzaamheden liggen binnen het verkopen, verhuren, aankopen en taxeren van horeca. Van restaurants tot hotels, cafés, strandpaviljoens, cafetaria’s, lunchrooms of casco horecaruimtes: wij zijn van alle markten binnen de horeca thuis. Wij adviseren en begeleiden u ook graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Klik hier om al onze diensten te bekijken.
Ons werkgebied is Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland. Neem gerust eens geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie: wij zijn u graag van dienst!
Geschiedenis Van Alkemare: een familiebedrijf sinds 1984
Van Alkemare is een familiebedrijf in hart en nieren dat in 1984 is opgericht door Piet Zuurbier. Piet was de oudste van veertien kinderen. Horeca is altijd al een grote passie geweest binnen de familie Zuurbier, waarbij velen binnen verschillende generaties actief zijn (geweest) in het ondernemen of werken in de horeca.
In 1990 is Van Alkemare overgedragen aan Piet’s jongere broer Nico en sinds 2011 is Van Alkemare in handen van Nico’s zoon en de huidige eigenaar Nick Zuurbier. Inmiddels bestaat Van Alkemare al bijna 40 jaar, waarin het is uitgegroeid tot één van de grootste horecamakelaars van Nederland.
Wat ooit begon als een eenmanszaak is uitgegroeid tot een volwaardig team van zeven medewerkers. Van een kleinschalige, lokale ondernemer is Van Alkemare uitgegroeid tot een regionale horecamakelaar met een portefeuille van Texel tot aan Utrecht.
Al bijna 40 jaar is Van Alkemare actief als horecamakelaar gespecialiseerd in het verkopen, verhuren, aankopen en taxeren van horeca. Door onze jarenlange ervaring hebben wij veel kennis en expertise in huis en hebben wij een groot netwerk opgebouwd waar wij veelvuldig gebruik van maken.
Wij staan bekend om onze nuchtere, duidelijk onderbouwde en professionele werkwijze. Transparantie, persoonlijke dienstverlening en korte lijntjes hebben wij hoog in het vaandel staan. Wij ontzorgen onze opdrachtgevers volledig en streven ten alle tijden naar maximaal resultaat!
Onze voornaamste werkzaamheden liggen binnen het verkopen, verhuren, aankopen en taxeren van horeca. Van restaurants tot hotels, cafés, strandpaviljoens, cafetaria’s, lunchrooms of casco horecaruimtes: wij zijn van alle markten binnen de horeca thuis. Wij adviseren en begeleiden u ook graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Klik hier om al onze diensten te bekijken.
Ons werkgebied is Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland. Neem gerust eens geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie: wij zijn u graag van dienst!
Geschiedenis Van Alkemare: een familiebedrijf sinds 1984
Van Alkemare is een familiebedrijf in hart en nieren dat in 1984 is opgericht door Piet Zuurbier. Piet was de oudste van veertien kinderen. Horeca is altijd al een grote passie geweest binnen de familie Zuurbier, waarbij velen binnen verschillende generaties actief zijn (geweest) in het ondernemen of werken in de horeca.
In 1990 is Van Alkemare overgedragen aan Piet’s jongere broer Nico en sinds 2011 is Van Alkemare in handen van Nico’s zoon en de huidige eigenaar Nick Zuurbier. Inmiddels bestaat Van Alkemare al bijna 40 jaar, waarin het is uitgegroeid tot één van de grootste horecamakelaars van Nederland.
Wat ooit begon als een eenmanszaak is uitgegroeid tot een volwaardig team van zeven medewerkers. Van een kleinschalige, lokale ondernemer is Van Alkemare uitgegroeid tot een regionale horecamakelaar met een portefeuille van Texel tot aan Utrecht.
Over Nick Zuurbier
Kort en krachtig
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vind jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vind je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vind jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vind je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Over Elly Dekker
Kort en krachtig
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Over Nadine Zuurbier
Kort en krachtig
Nadine is Senior Marketing Specialist binnen Van Alkemare en verzorgd de promotie van de producten en diensten van Van Alkemare. Nadine komt oorspronkelijk uit de reisbranche na een opleiding en baan in de toeristische sector, waarbij een grote interesse ontstond voor de marketingtechnische kant van het vak. Toen haar “grote neef” Nick Zuurbier (eigenaar Van Alkemare) haar vroeg zich op de marketing van horecavastgoed te storten, was de keuze snel gemaakt. Nu helpt Nadine, na het realiseren van droomreizen in het verleden, horeca vastgoed in beeld te brengen en te presenteren aan uw doelgroep.
Wilt u Nadine nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Van Alkemare. Dit omvat zowel de promotie van het bedrijf zelf als de promotie van onze objecten. Ik zorg ervoor dat de objecten op aantrekkelijke wijze gepresenteerd worden aan onze klanten. Dit begint met een bezoek aan het betreffende pand, waarbij ik met een 360 graden camera het pand van A tot Z in beeld breng. In sommige gevallen gaat onze drone ook mee op pad en zorg ik voor een mooie video van het pand. Nadat mijn collega’s van de binnendienst vervolgens de brochure hebben verzorgd, zorg ik voor een aantrekkelijke promotie van het object op onze socials. Daarnaast houd ik me ook regelmatig bezig met het analyseren en optimaliseren van onze website en socials, marketing campagnes en het schrijven van teksten.
Kortom: ik heb een ontzettend afwisselende functie binnen Van Alkemare. En dat is ook precies hetgeen wat mij zo ontzettend aanspreekt aan mijn functie hier: de afwisseling, geen dag is hetzelfde! Mijn werk bestaat in feite uit een greep aan allerlei kleine en grote projecten die ik iedere keer weer vol enthousiasme start. Ik zorg voor alle marketing- en communicatie uitingen van ons bedrijf naar de buitenwereld, het is mijn taak om de interesse van (potentiële) klanten te wekken in onze producten en diensten. Dat is een grote verantwoordelijkheid en een leuke uitdaging, wat mij bij succes een grote dosis voldoening geeft. Wat ik fijn vind aan mijn functie is de vrijheid die ik hierin krijg en de creativiteit die ik hierin kwijt kan. Ik krijg de volledige ruimte om mijn eigen ding te doen, maar ook de tijd om te ontwikkelen en verder te leren binnen het marketing-vak.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Als echte Zuurbier zijnde kan ik natuurlijk niks anders zeggen dan ‘wij zijn als familie’! Het feit dat we dat dan ook toevallig écht zijn is een leuk detail, maar los daarvan voelt dit team na een korte tijd ook wel een klein beetje als familie. De informele, relaxte sfeer die op kantoor hangt is heel fijn. Iedereen is lekker direct en zegt waar het op staat. Daar hou ik wel van, je kan hier gewoon lekker jezelf zijn.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Reizen is een grote passie van mij. Tijdens en na mijn studie heb ik veel gereisd en heb ik veel mooie landen mogen ontdekken. Nu met een fulltime baan heb ik dat wat moeten minderen en geniet ik in mijn vrije tijd graag van het moois dat ons eigen land te bieden heeft. Daarnaast ben ik ook regelmatig te vinden in de sportschool en ga ik graag hardlopen. Dat sportieve gedrag compenseer ik graag met lekker eten. Ik ben een trouwe sponsor van de horeca, ik vind regelmatig een goed excuus om uitgebreid uiteten te gaan of ergens koffie te scoren. Ook duik ik graag zelf de keuken in om te experimenteren met lekkere vegetarische gerechten.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Nadine en jullie samenwerking?
Eigenlijk was de marketing één van de taken die ik zelf altijd met veel plezier deed, maar met het groeien van ons bedrijf werd dit steeds meer een fulltime taak. Wel als we het goed wilden blijven doen tenminste, en dat willen we natuurlijk. Om die reden ging ik op zoek naar iemand die dit verder kon oppakken en professionaliseren. Toevallig kwam ik toen "mijn nichtje Nadine" tegen en herinnerde ik me dat zij ook al vlogs en dergelijke deed voor haar toenmalige werkgevers. Juist die moderne marketingmogelijkheden vind ik leuk en interessant. Waarom een stoffige advertentie als je ook een leuke vlog of artikel kunt maken waarin de horeca ondernemers zelf centraal staan? Ik moest dus ook wel een jong, enthousiast en fris iemand hebben die het aandurft om voor een camera te staan, maar ook niet te beroerd is om het daarna zelf te monteren. Iemand die zelf leuke ideeën heeft, meedenkt in manieren om onze doelen te bereiken en daarbij ook echt zelf in actie komt. Ik dacht dit in Nadine te zien en dat is zeker ook gebleken. Wat een topper! Ze draaide binnen no time mee in de organisatie en helpt naast haar eigen taken ook haar collega's graag waar ze kan. Ze is super leergierig, betrokken en toont veel initiatief. Een echte Zuurbier durf ik wel te zeggen! ; ) hahaha...
Nadine is Senior Marketing Specialist binnen Van Alkemare en verzorgd de promotie van de producten en diensten van Van Alkemare. Nadine komt oorspronkelijk uit de reisbranche na een opleiding en baan in de toeristische sector, waarbij een grote interesse ontstond voor de marketingtechnische kant van het vak. Toen haar “grote neef” Nick Zuurbier (eigenaar Van Alkemare) haar vroeg zich op de marketing van horecavastgoed te storten, was de keuze snel gemaakt. Nu helpt Nadine, na het realiseren van droomreizen in het verleden, horeca vastgoed in beeld te brengen en te presenteren aan uw doelgroep.
Wilt u Nadine nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Van Alkemare. Dit omvat zowel de promotie van het bedrijf zelf als de promotie van onze objecten. Ik zorg ervoor dat de objecten op aantrekkelijke wijze gepresenteerd worden aan onze klanten. Dit begint met een bezoek aan het betreffende pand, waarbij ik met een 360 graden camera het pand van A tot Z in beeld breng. In sommige gevallen gaat onze drone ook mee op pad en zorg ik voor een mooie video van het pand. Nadat mijn collega’s van de binnendienst vervolgens de brochure hebben verzorgd, zorg ik voor een aantrekkelijke promotie van het object op onze socials. Daarnaast houd ik me ook regelmatig bezig met het analyseren en optimaliseren van onze website en socials, marketing campagnes en het schrijven van teksten.
Kortom: ik heb een ontzettend afwisselende functie binnen Van Alkemare. En dat is ook precies hetgeen wat mij zo ontzettend aanspreekt aan mijn functie hier: de afwisseling, geen dag is hetzelfde! Mijn werk bestaat in feite uit een greep aan allerlei kleine en grote projecten die ik iedere keer weer vol enthousiasme start. Ik zorg voor alle marketing- en communicatie uitingen van ons bedrijf naar de buitenwereld, het is mijn taak om de interesse van (potentiële) klanten te wekken in onze producten en diensten. Dat is een grote verantwoordelijkheid en een leuke uitdaging, wat mij bij succes een grote dosis voldoening geeft. Wat ik fijn vind aan mijn functie is de vrijheid die ik hierin krijg en de creativiteit die ik hierin kwijt kan. Ik krijg de volledige ruimte om mijn eigen ding te doen, maar ook de tijd om te ontwikkelen en verder te leren binnen het marketing-vak.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Als echte Zuurbier zijnde kan ik natuurlijk niks anders zeggen dan ‘wij zijn als familie’! Het feit dat we dat dan ook toevallig écht zijn is een leuk detail, maar los daarvan voelt dit team na een korte tijd ook wel een klein beetje als familie. De informele, relaxte sfeer die op kantoor hangt is heel fijn. Iedereen is lekker direct en zegt waar het op staat. Daar hou ik wel van, je kan hier gewoon lekker jezelf zijn.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Reizen is een grote passie van mij. Tijdens en na mijn studie heb ik veel gereisd en heb ik veel mooie landen mogen ontdekken. Nu met een fulltime baan heb ik dat wat moeten minderen en geniet ik in mijn vrije tijd graag van het moois dat ons eigen land te bieden heeft. Daarnaast ben ik ook regelmatig te vinden in de sportschool en ga ik graag hardlopen. Dat sportieve gedrag compenseer ik graag met lekker eten. Ik ben een trouwe sponsor van de horeca, ik vind regelmatig een goed excuus om uitgebreid uiteten te gaan of ergens koffie te scoren. Ook duik ik graag zelf de keuken in om te experimenteren met lekkere vegetarische gerechten.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Nadine en jullie samenwerking?
Eigenlijk was de marketing één van de taken die ik zelf altijd met veel plezier deed, maar met het groeien van ons bedrijf werd dit steeds meer een fulltime taak. Wel als we het goed wilden blijven doen tenminste, en dat willen we natuurlijk. Om die reden ging ik op zoek naar iemand die dit verder kon oppakken en professionaliseren. Toevallig kwam ik toen "mijn nichtje Nadine" tegen en herinnerde ik me dat zij ook al vlogs en dergelijke deed voor haar toenmalige werkgevers. Juist die moderne marketingmogelijkheden vind ik leuk en interessant. Waarom een stoffige advertentie als je ook een leuke vlog of artikel kunt maken waarin de horeca ondernemers zelf centraal staan? Ik moest dus ook wel een jong, enthousiast en fris iemand hebben die het aandurft om voor een camera te staan, maar ook niet te beroerd is om het daarna zelf te monteren. Iemand die zelf leuke ideeën heeft, meedenkt in manieren om onze doelen te bereiken en daarbij ook echt zelf in actie komt. Ik dacht dit in Nadine te zien en dat is zeker ook gebleken. Wat een topper! Ze draaide binnen no time mee in de organisatie en helpt naast haar eigen taken ook haar collega's graag waar ze kan. Ze is super leergierig, betrokken en toont veel initiatief. Een echte Zuurbier durf ik wel te zeggen! ; ) hahaha...
Over Floris Kuipers
Kort en krachtig
De functie van horecamakelaar is Floris op het lijf geschreven. Al sinds zijn 12e is hij werkzaam geweest in de horeca en gedurende de jaren heeft hij een grote passie voor de horeca ontwikkeld. Het was voor hem dan ook een logische keuze om een studie te gaan volgen aan de Hoge Hotelschool in Leeuwarden, waar hij voor het eerst kennis maakte met de horecamakelaardij. Na zijn studie heeft hij verschillende salesfuncties in de horeca gehad, maar zijn interesse in de horecamakelaardij bleef altijd aanwezig. Toen Floris in dienst kwam bij Van Alkemare heeft hij alle facetten van het vak zich eigen gemaakt en vanaf heden is hij fulltime werkzaam als horecamakelaar.
Wilt u Floris nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Als horecamakelaar heb ik een veelzijdige functie. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment doe ik een bezichtiging op locatie met een geïnteresseerde kandidaat en het andere moment ben ik op kantoor bezig met het opstellen van contracten. Als horecamakelaar ben ik het aanspreekpunt voor de verkoper of verhuurder, met wie ik gedurende het verkooptraject nauw contact onderhoudt over alle ontwikkelingen. Anderzijds ben ik ook contactpersoon voor alle vragen van geïnteresseerde kandidaten en behartigen we ook regelmatig de aankopende of aanhurende partij. Ik vind het belangrijk en leuk om bewust te zijn van die verschillende rollen en belangen en daar rekening mee te houden tijdens mijn werk.
Als echte sales enthousiast vind ik het leuk om met verschillende mensen in gesprek te gaan over hun plannen met een bepaald object dat wij in de verkoop hebben, om daar over mee te denken, een rondleiding te geven en kansen te benadrukken. En aan de andere kant onze opdrachtgever blij te maken met het vinden van de juiste kandidaten voor het object. Die wisselwerking daartussen vind ik heel mooi.
Ik ben al sinds ik 12 ben werkzaam in de horeca. Ik heb een voorliefde voor eten en drinken. Ik heb een Italiaanse stiefvader gehad die mij letterlijk met de paplepel lekker eten en uiteindelijk ook lekkere wijnen heeft leren eten en drinken. Mijn leven is eigenlijk horeca en eten en drinken. Ik vind het ook heel erg leuk dat ik nu in panden rondloop voor de verkoop of verhuur, waar ik vroeger zelf kwam om te eten, drinken of uitgaan. Als ik in een horecapand kom, kan ik goed bedenken welke horecaformules er mogelijk zouden kunnen zijn. Ik vind het leuk om in contact te staan met mensen en mee te denken met kandidaten die misschien nog niet helemaal weten wat ze er in willen. Als je ze iets moois kan bieden is dat helemaal mooi.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meeste aan?
Ik vind eerlijk, nuchter en transparant zaken doen een belangrijke kernwaarde. Ik vind niet dat je informatie moet achterhouden. Ik denk ook dat je met eerlijk zakendoen het verst komt. Ook vind ik “wij zijn geïnteresseerd, betrokken en leergierig” een belangrijke kernwaarde. Ik ben zelf heel erg leergierig en dat zoek ik ook in alles. Ik zoek altijd een uitdaging voor mezelf om iets bij te leren of een stapje verder te kunnen zetten. Dat spreekt mij ook heel erg aan.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik vind het fijn om onder de mensen te zijn, dus ik ben altijd wel omringd door familie en vrienden. Vaak gaat dat gepaard met lekker eten en drinken. Ik heb een hele culinaire familie en ook mijn schoonfamilie is erg culinair ingesteld. We gaan vaak lekker koken met goede wijn erbij, leuke gesprekken en spelletjes spelen. Daarnaast moet al dat lekkere eten ook gecompenseerd worden. Ik ben erg fan van allerlei verschillende soorten sporten. Daar komt ook weer in terug dat ik leergierig ben en hou van verschillende, nieuwe dingen. Ik tennis, heb vroeger gejudood, ik doe aan fitness, padellen en jongleren. Ik vind alles dat ik aan kan pakken leuk om te doen. Dat doe ik ook graag met vrienden en familie. Voor mij zou een ideale dag bestaan uit: in de ochtend sporten met vrienden, dan naar vrienden toe om lekker te gaan koken en ’s avonds lekker te gaan eten met een goed glas wijn.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Floris en jullie samenwerking?
Floris is een enthousiaste, betrokken gozer met een oprechte passie voor horeca. Dat komt goed uit, want dat is ook wel nodig met zijn werk. Een horecamakelaar moet met horecaondernemers kunnen “levelen”, weten wat er speelt in de markt en wat de ondernemers bezighoudt. Daar is een oprechte interesse in horeca voor nodig en dat heeft hij. Ook is hij prettig in omgang, wat ook erg belangrijk is. De theorie van ons vak kan ik iemand aanleren, maar strategische inzichten en de juiste omgang met mensen en situaties zijn een stuk moeilijker aan te leren. Dat moet er eigenlijk al in zitten en dat is bij Floris het geval. Dan is het voor de rest alleen nog “meters maken” en ervaring en kennis opdoen. Dat is hard werken, maar het is mooi om te aanschouwen hoe duidelijk hij weet waar hij naartoe wil en daar vol voor gaat. Ik kijk ernaar uit om hem verder te helpen groeien en werk nu al heel prettig met hem samen. Floris is een waardevolle collega die nog heel veel horecaondernemers goed en met veel enthousiasme gaat bijstaan!
De functie van horecamakelaar is Floris op het lijf geschreven. Al sinds zijn 12e is hij werkzaam geweest in de horeca en gedurende de jaren heeft hij een grote passie voor de horeca ontwikkeld. Het was voor hem dan ook een logische keuze om een studie te gaan volgen aan de Hoge Hotelschool in Leeuwarden, waar hij voor het eerst kennis maakte met de horecamakelaardij. Na zijn studie heeft hij verschillende salesfuncties in de horeca gehad, maar zijn interesse in de horecamakelaardij bleef altijd aanwezig. Toen Floris in dienst kwam bij Van Alkemare heeft hij alle facetten van het vak zich eigen gemaakt en vanaf heden is hij fulltime werkzaam als horecamakelaar.
Wilt u Floris nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Als horecamakelaar heb ik een veelzijdige functie. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment doe ik een bezichtiging op locatie met een geïnteresseerde kandidaat en het andere moment ben ik op kantoor bezig met het opstellen van contracten. Als horecamakelaar ben ik het aanspreekpunt voor de verkoper of verhuurder, met wie ik gedurende het verkooptraject nauw contact onderhoudt over alle ontwikkelingen. Anderzijds ben ik ook contactpersoon voor alle vragen van geïnteresseerde kandidaten en behartigen we ook regelmatig de aankopende of aanhurende partij. Ik vind het belangrijk en leuk om bewust te zijn van die verschillende rollen en belangen en daar rekening mee te houden tijdens mijn werk.
Als echte sales enthousiast vind ik het leuk om met verschillende mensen in gesprek te gaan over hun plannen met een bepaald object dat wij in de verkoop hebben, om daar over mee te denken, een rondleiding te geven en kansen te benadrukken. En aan de andere kant onze opdrachtgever blij te maken met het vinden van de juiste kandidaten voor het object. Die wisselwerking daartussen vind ik heel mooi.
Ik ben al sinds ik 12 ben werkzaam in de horeca. Ik heb een voorliefde voor eten en drinken. Ik heb een Italiaanse stiefvader gehad die mij letterlijk met de paplepel lekker eten en uiteindelijk ook lekkere wijnen heeft leren eten en drinken. Mijn leven is eigenlijk horeca en eten en drinken. Ik vind het ook heel erg leuk dat ik nu in panden rondloop voor de verkoop of verhuur, waar ik vroeger zelf kwam om te eten, drinken of uitgaan. Als ik in een horecapand kom, kan ik goed bedenken welke horecaformules er mogelijk zouden kunnen zijn. Ik vind het leuk om in contact te staan met mensen en mee te denken met kandidaten die misschien nog niet helemaal weten wat ze er in willen. Als je ze iets moois kan bieden is dat helemaal mooi.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meeste aan?
Ik vind eerlijk, nuchter en transparant zaken doen een belangrijke kernwaarde. Ik vind niet dat je informatie moet achterhouden. Ik denk ook dat je met eerlijk zakendoen het verst komt. Ook vind ik “wij zijn geïnteresseerd, betrokken en leergierig” een belangrijke kernwaarde. Ik ben zelf heel erg leergierig en dat zoek ik ook in alles. Ik zoek altijd een uitdaging voor mezelf om iets bij te leren of een stapje verder te kunnen zetten. Dat spreekt mij ook heel erg aan.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik vind het fijn om onder de mensen te zijn, dus ik ben altijd wel omringd door familie en vrienden. Vaak gaat dat gepaard met lekker eten en drinken. Ik heb een hele culinaire familie en ook mijn schoonfamilie is erg culinair ingesteld. We gaan vaak lekker koken met goede wijn erbij, leuke gesprekken en spelletjes spelen. Daarnaast moet al dat lekkere eten ook gecompenseerd worden. Ik ben erg fan van allerlei verschillende soorten sporten. Daar komt ook weer in terug dat ik leergierig ben en hou van verschillende, nieuwe dingen. Ik tennis, heb vroeger gejudood, ik doe aan fitness, padellen en jongleren. Ik vind alles dat ik aan kan pakken leuk om te doen. Dat doe ik ook graag met vrienden en familie. Voor mij zou een ideale dag bestaan uit: in de ochtend sporten met vrienden, dan naar vrienden toe om lekker te gaan koken en ’s avonds lekker te gaan eten met een goed glas wijn.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Floris en jullie samenwerking?
Floris is een enthousiaste, betrokken gozer met een oprechte passie voor horeca. Dat komt goed uit, want dat is ook wel nodig met zijn werk. Een horecamakelaar moet met horecaondernemers kunnen “levelen”, weten wat er speelt in de markt en wat de ondernemers bezighoudt. Daar is een oprechte interesse in horeca voor nodig en dat heeft hij. Ook is hij prettig in omgang, wat ook erg belangrijk is. De theorie van ons vak kan ik iemand aanleren, maar strategische inzichten en de juiste omgang met mensen en situaties zijn een stuk moeilijker aan te leren. Dat moet er eigenlijk al in zitten en dat is bij Floris het geval. Dan is het voor de rest alleen nog “meters maken” en ervaring en kennis opdoen. Dat is hard werken, maar het is mooi om te aanschouwen hoe duidelijk hij weet waar hij naartoe wil en daar vol voor gaat. Ik kijk ernaar uit om hem verder te helpen groeien en werk nu al heel prettig met hem samen. Floris is een waardevolle collega die nog heel veel horecaondernemers goed en met veel enthousiasme gaat bijstaan!
Over Nico Zuurbier
De meeste mensen die Van Alkemare al een tijdje kennen, kennen Nico Zuurbier ook. Hij is immers van 1990 tot 2011 eigenaar geweest van Van Alkemare. In 2011 heeft hij het bedrijf overgedragen aan zijn zoon Nick, de huidige eigenaar van Van Alkemare. Nico zijn werkzaamheden binnen het bedrijf stopten echter niet: nog ruim 10 jaar – tot 2022 – heeft Nico de rol van ervaren horecamakelaar en adviseur vervult. Vanaf eind 2022 heeft Nico zijn werkzaamheden binnen Van Alkemare officieel neergelegd, om zich zo volledig te kunnen richten op andere activiteiten zoals investeren in vastgoed, participaties in andere bedrijven en advisering en ondersteuning van ondernemers. Dat laatste zal hij sporadisch en op speciaal verzoek voor relaties Van Alkemare blijven doen, maar in de basis staat de rest van het voltallige team aan makelaars & binnendienst-medewerkers voor u klaar.
Over Julia Vendrig
Kort en krachtig
Na een carrière met binnendienst en administratief gerelateerde functies én jarenlange werkervaring in de horeca, bleek de functie als binnendienst medewerker in de horecamakelaardij een gouden match voor Julia! Met haar rol binnen Van Alkemare kan Julia haar passie voor horeca, het werken met mensen én haar werkervaring combineren. Als u telefonisch of per mail contact met ons kantoor opneemt, is er een grote kans dat Julia u vervolgens te woord staat: wat zij met zeer veel plezier doet!
Wilt u Julia nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben werkzaam in de binnendienst. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aannemen van de telefoon, verwerken van mails, ondersteunen van de makelaars en maken van afspraken. Ik vind het leuk dat ik veel contact met mensen heb binnen mijn werk en mensen kan helpen. De branche spreekt me erg aan, met veel aanbod in onze eigen regio.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie. Ik ben zelf een enorm familiemens en hecht veel waarde aan het hebben en het zijn van familie. Dit spreekt mij erg aan. Contact onderling met collega’s is erg goed en ik vind het belangrijk om dat naar buiten toe te laten zien.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik ben getrouwd met Ton en ik heb twee zoons: Sam (22) en Max (20). Ook hebben we een hond, Aslan. We wonen sinds 1,5 jaar in Noord-Scharwoude in een fijn huis dat we helemaal naar onze eigen wens hebben kunnen inrichten. In mijn vrije tijd kook en lees ik graag en ben ik veel met sport bezig. Niet alleen om zelf te beoefenen, maar ook als trouwste supporter van mijn zoons, die beide voetballen. Verder tennis ik zelf al jaren, ga ik graag hardlopen, zit ik bij een sportschool en zo probeer ik fit te zijn en te blijven. Ook ga ik graag uiteten en zoek ik de horeca op voor gezelligheid.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Julia en jullie samenwerking?
Ik werk graag met enthousiasme mensen en Julia is daar letterlijk en figuurlijk een stralend voorbeeld van. Pas net in dienst (begin 2023) maar al van bewezen toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Ze is enorm gedreven en betrokken bij de opdrachtgevers en kandidaten die ze helpt. Ik durf een garantie te geven dat zij deze mensen ook altijd met volle inzet en begrip voor hun persoonlijke situatie of belangen van dienst zal zijn. Ze denkt graag mee, is een zeer slimme en nuchtere dame en doet haar werkzaamheden grondig en zo precies mogelijk. Een echte servicegerichte perfectionist. Dure woorden, maar het is wel zo. Daarom begint ze vaak ook vroeg in de ochtend, ruim voordat ons kantoor opent. Niet omdat het moet, maar omdat ze op die manier rustig de boel op de rit kan zetten voordat de hectiek van de dag begint. Dat typeert mensen zoals zij. Hoewel ze nog wat vakgerelateerde kennis moet opdoen, heeft ze dus een flinke bak ervaring in huis, is ze goed opgeleid en heeft ze iedere dag weer zin om er iets moois van te maken! Het is fijn om deze kennis, ervaring en instelling in het team te mogen hebben. Niet alleen voor de opdrachtgevers en kandidaten met wie wij werken, maar ook voor mij en onze collega’s!
Na een carrière met binnendienst en administratief gerelateerde functies én jarenlange werkervaring in de horeca, bleek de functie als binnendienst medewerker in de horecamakelaardij een gouden match voor Julia! Met haar rol binnen Van Alkemare kan Julia haar passie voor horeca, het werken met mensen én haar werkervaring combineren. Als u telefonisch of per mail contact met ons kantoor opneemt, is er een grote kans dat Julia u vervolgens te woord staat: wat zij met zeer veel plezier doet!
Wilt u Julia nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben werkzaam in de binnendienst. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aannemen van de telefoon, verwerken van mails, ondersteunen van de makelaars en maken van afspraken. Ik vind het leuk dat ik veel contact met mensen heb binnen mijn werk en mensen kan helpen. De branche spreekt me erg aan, met veel aanbod in onze eigen regio.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie. Ik ben zelf een enorm familiemens en hecht veel waarde aan het hebben en het zijn van familie. Dit spreekt mij erg aan. Contact onderling met collega’s is erg goed en ik vind het belangrijk om dat naar buiten toe te laten zien.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik ben getrouwd met Ton en ik heb twee zoons: Sam (22) en Max (20). Ook hebben we een hond, Aslan. We wonen sinds 1,5 jaar in Noord-Scharwoude in een fijn huis dat we helemaal naar onze eigen wens hebben kunnen inrichten. In mijn vrije tijd kook en lees ik graag en ben ik veel met sport bezig. Niet alleen om zelf te beoefenen, maar ook als trouwste supporter van mijn zoons, die beide voetballen. Verder tennis ik zelf al jaren, ga ik graag hardlopen, zit ik bij een sportschool en zo probeer ik fit te zijn en te blijven. Ook ga ik graag uiteten en zoek ik de horeca op voor gezelligheid.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Julia en jullie samenwerking?
Ik werk graag met enthousiasme mensen en Julia is daar letterlijk en figuurlijk een stralend voorbeeld van. Pas net in dienst (begin 2023) maar al van bewezen toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Ze is enorm gedreven en betrokken bij de opdrachtgevers en kandidaten die ze helpt. Ik durf een garantie te geven dat zij deze mensen ook altijd met volle inzet en begrip voor hun persoonlijke situatie of belangen van dienst zal zijn. Ze denkt graag mee, is een zeer slimme en nuchtere dame en doet haar werkzaamheden grondig en zo precies mogelijk. Een echte servicegerichte perfectionist. Dure woorden, maar het is wel zo. Daarom begint ze vaak ook vroeg in de ochtend, ruim voordat ons kantoor opent. Niet omdat het moet, maar omdat ze op die manier rustig de boel op de rit kan zetten voordat de hectiek van de dag begint. Dat typeert mensen zoals zij. Hoewel ze nog wat vakgerelateerde kennis moet opdoen, heeft ze dus een flinke bak ervaring in huis, is ze goed opgeleid en heeft ze iedere dag weer zin om er iets moois van te maken! Het is fijn om deze kennis, ervaring en instelling in het team te mogen hebben. Niet alleen voor de opdrachtgevers en kandidaten met wie wij werken, maar ook voor mij en onze collega’s!
Wij zijn 100% horecamakelaar
Wij zijn duidelijk & onderbouwd
Wij werken resultaatgericht aan het succes van onze opdrachtgevers
Wij zijn geïnteresseerd, betrokken en leergierig
Wij staan voor nuchter, transparant en eerlijk zakendoen
Wij kijken verder dan vandaag
Wij zijn 100% onszelf en laten ook anderen in hun waarde
Wij doen waar we goed in zijn en laten de rest over aan anderen
Wij bieden de benodigde informatie zodat onze opdrachtgevers weloverwogen de juiste beslissingen kunnen nemen
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie
Contact
Direct contact
Vindt u niet direct de informatie die u zoekt of heeft u vragen?
Horecamakelaar:
Nick Zuurbier
Aarzel niet en neem gerust contact op voor verder overleg!
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!
0226-343220
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!