Over Ons
Van Alkemare Horecamakelaardij: Makelaars met hart voor horeca.
Wij zijn al bijna 40 jaar actief als horecamakelaar gespecialiseerd in de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. Daarnaast adviseren en begeleiden wij u graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Ons werkgebied is Noord Holland, Zuid Holland, Flevoland en Utrecht.
Wij streven naar een persoonlijke dienstverlening met korte lijntjes en daadkracht. Maximaal resultaat, vertrouwen en een eerlijk advies staan hoog in het vaandel. Wij bieden u onmisbare informatie en ondersteuning, zodat u weloverwogen de juiste beslissingen kunnen maken.
Onbezorgd zaken doen en samen naar het beste resultaat!
Van Alkemare Horecamakelaardij is in hart en nieren een familiebedrijf. In 1984 werd het bedrijf door Piet Zuurbier, die de oudste was van veertien kinderen, opgericht. In 1990 werd de makelaardij overgedragen aan zijn jongere broer Nico Zuurbier die het op zijn beurt in 2011 heeft overgedragen aan zijn zoon Nick Zuurbier. Inmiddels zijn wij met een team van acht enthousiaste mensen, iedere dag de ondernemers en de kansen in de horeca met elkaar aan het verbinden. Nog steeds op een betrokken manier, zoals u van een familiebedrijf mag verwachten.
U wilt als horecaondernemer het beste uit uzelf en uw bedrijf halen. Wij willen u daarbij helpen.
Wij zetten ons gezamenlijke netwerk, kennis en jarenlange ervaring graag in om u te helpen uw doelen te bereiken.
Wij zijn al bijna 40 jaar actief als horecamakelaar gespecialiseerd in de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. Daarnaast adviseren en begeleiden wij u graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Ons werkgebied is Noord Holland, Zuid Holland, Flevoland en Utrecht.
Wij streven naar een persoonlijke dienstverlening met korte lijntjes en daadkracht. Maximaal resultaat, vertrouwen en een eerlijk advies staan hoog in het vaandel. Wij bieden u onmisbare informatie en ondersteuning, zodat u weloverwogen de juiste beslissingen kunnen maken.
Onbezorgd zaken doen en samen naar het beste resultaat!
Van Alkemare Horecamakelaardij is in hart en nieren een familiebedrijf. In 1984 werd het bedrijf door Piet Zuurbier, die de oudste was van veertien kinderen, opgericht. In 1990 werd de makelaardij overgedragen aan zijn jongere broer Nico Zuurbier die het op zijn beurt in 2011 heeft overgedragen aan zijn zoon Nick Zuurbier. Inmiddels zijn wij met een team van acht enthousiaste mensen, iedere dag de ondernemers en de kansen in de horeca met elkaar aan het verbinden. Nog steeds op een betrokken manier, zoals u van een familiebedrijf mag verwachten.
U wilt als horecaondernemer het beste uit uzelf en uw bedrijf halen. Wij willen u daarbij helpen.
Wij zetten ons gezamenlijke netwerk, kennis en jarenlange ervaring graag in om u te helpen uw doelen te bereiken.
Over Nick Zuurbier
Kort en krachtig
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vind jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vind je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vind jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vind je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Over Elly Dekker
Kort en krachtig
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Over Manou Zuidhof
Kort en krachtig
Manou is een creatieve duizendpoot en vindt niet snel iets spannend. Ze draait haar hand niet om voor lastige vraagstukken op kantoor en is secretarieel de rechterhand van de makelaars. U kunt bij haar terecht voor het inplannen van verkoopgesprekken, vragen over de brochures, de koopaktes en de afhandeling van de technische klachten van de afdeling beheer.
Wilt u Manou nog beter leren kennen? Onderstaand vindt u een interview waarin Manou antwoord geeft op verschillende vragen.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben in januari 2014 begonnen bij Van Alkemare met de verkoop van tweede woningen in Turkije. Toen Nick het bedrijf in Nederland overnam, is Nico zich daar een tijdje op gaan richten. Ik beheer nog steeds de site en ben het aanspreekpunt, maar Nico doet de transacties daar. Na een jaar ben ik voor de horecamakelaardij gaan werken, voor Nick. Ik werk momenteel drie dagen in de week. Ik verricht secretariële werkzaamheden, ondersteun het team van makelaars, doe het beheer van de agenda en handel technische klachten af voor de afdeling beheer. Ik maak brochures en werk contracten uit (onder andere koop- en huurcontracten) en verwerk binnenkomende telefoontjes en mailtjes. Ook doe ik er veel leuke dingen naast. Zo heb ik de spreekkamer van Van Alkemare gestyled, toen we als team het hele kantoor hebben aangepakt. Hoe leuk dat iedereen hier de kwast oppakt en een handje meehelpt. Dat zegt wat over de mensen hier en dat spreekt mij aan.
Ik ben de horecabranche echt gaan waarderen; het is altijd bruisend en levend. Ik houd van ordelijk en netjes en dat vind Nick ook belangrijk dus dat voelt hier goed. Het bedrijf is extreem groeiende, dus de druk is soms hoog maar dat houdt het ook spannend en uitdagend. Ook word ik bij heel veel dingen betrokken door Nick. Dat is fijn, want ik heb nieuwe dingen en uitdagingen nodig.
Welke kernwaarde spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt "Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus" mij het meest aan.
Ieder mens is uniek en alle mensen in ons team staan met de neuzen dezelfde kant op. Terwijl iedere individu zichzelf kan blijven vormen we als geheel een topteam. We willen allemaal het beste voor het bedrijf en natuurlijk ook voor ons zelf. Door te bouwen aan Van Alkemare bouwen we ook aan ons zelf. We jagen mooie doelen na en streven altijd naar excellence.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Eri heeft eens gezegd dat ik hier alles aan elkaar brei en de rode draad ben. Dit is een mooie metafoor voor mijn creativiteit en hoe ik ook privé in het leven sta. Ik heb een hobbywinkel gehad en ik was daar voornamelijk bezig met het geven van workshops e.d. Nu werk ik als vrijwilliger bij de voedselbank. Ik ben een bezige bij en ik wil altijd wat betekenen voor mijn naasten.
Sinds een paar jaar woon ik aan het water en geniet ik van de rust, het uitzicht en het water. Je kunt me regelmatig vinden met vriendinnen op een bootje al varende naar het gezellige Alkmaar of het mooie Broek op Langedijk.
“Elke dag is een fantastisch geschenk en het waard om daar het mooiste en beste uit te halen”
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Manou en jullie samenwerking?
Manou werkt hier sinds 2014, eerst 1 dag in de week en inmiddels 3 dagen. Als ik het voor het zeggen had, zou ze hier 5 dagen in de week zitten. Ze is een allround topper en ze is enorm betrokken. Helaas blijft ze haar kinderen als excuus gebruiken om dat nog even uit te stellen haha. Dat is eigenlijk niet in lijn met haar karakter, want Manou moet ik in alles eerder afremmen dan aanjagen. Manou krijgt een steeds grotere rol in de binnendienst en dat geeft mij de vrijheid om verder te bouwen aan het bedrijf. We werken met een “platte organisatie structuur” en ik weet dat het hele team zonder mij (een hele tijd) prima zou doordraaien, maar er is altijd iemand nodig die het overzicht bewaart. Die rol verschuift steeds meer van mij naar Manou en als er iemand is aan wie ik dat kan toevertrouwen, is zij dit wel. Manou kan soms wat zakelijk en direct zijn, maar geloof me die vrouw heeft een hart van goud.
Manou is een creatieve duizendpoot en vindt niet snel iets spannend. Ze draait haar hand niet om voor lastige vraagstukken op kantoor en is secretarieel de rechterhand van de makelaars. U kunt bij haar terecht voor het inplannen van verkoopgesprekken, vragen over de brochures, de koopaktes en de afhandeling van de technische klachten van de afdeling beheer.
Wilt u Manou nog beter leren kennen? Onderstaand vindt u een interview waarin Manou antwoord geeft op verschillende vragen.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben in januari 2014 begonnen bij Van Alkemare met de verkoop van tweede woningen in Turkije. Toen Nick het bedrijf in Nederland overnam, is Nico zich daar een tijdje op gaan richten. Ik beheer nog steeds de site en ben het aanspreekpunt, maar Nico doet de transacties daar. Na een jaar ben ik voor de horecamakelaardij gaan werken, voor Nick. Ik werk momenteel drie dagen in de week. Ik verricht secretariële werkzaamheden, ondersteun het team van makelaars, doe het beheer van de agenda en handel technische klachten af voor de afdeling beheer. Ik maak brochures en werk contracten uit (onder andere koop- en huurcontracten) en verwerk binnenkomende telefoontjes en mailtjes. Ook doe ik er veel leuke dingen naast. Zo heb ik de spreekkamer van Van Alkemare gestyled, toen we als team het hele kantoor hebben aangepakt. Hoe leuk dat iedereen hier de kwast oppakt en een handje meehelpt. Dat zegt wat over de mensen hier en dat spreekt mij aan.
Ik ben de horecabranche echt gaan waarderen; het is altijd bruisend en levend. Ik houd van ordelijk en netjes en dat vind Nick ook belangrijk dus dat voelt hier goed. Het bedrijf is extreem groeiende, dus de druk is soms hoog maar dat houdt het ook spannend en uitdagend. Ook word ik bij heel veel dingen betrokken door Nick. Dat is fijn, want ik heb nieuwe dingen en uitdagingen nodig.
Welke kernwaarde spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt "Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus" mij het meest aan.
Ieder mens is uniek en alle mensen in ons team staan met de neuzen dezelfde kant op. Terwijl iedere individu zichzelf kan blijven vormen we als geheel een topteam. We willen allemaal het beste voor het bedrijf en natuurlijk ook voor ons zelf. Door te bouwen aan Van Alkemare bouwen we ook aan ons zelf. We jagen mooie doelen na en streven altijd naar excellence.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Eri heeft eens gezegd dat ik hier alles aan elkaar brei en de rode draad ben. Dit is een mooie metafoor voor mijn creativiteit en hoe ik ook privé in het leven sta. Ik heb een hobbywinkel gehad en ik was daar voornamelijk bezig met het geven van workshops e.d. Nu werk ik als vrijwilliger bij de voedselbank. Ik ben een bezige bij en ik wil altijd wat betekenen voor mijn naasten.
Sinds een paar jaar woon ik aan het water en geniet ik van de rust, het uitzicht en het water. Je kunt me regelmatig vinden met vriendinnen op een bootje al varende naar het gezellige Alkmaar of het mooie Broek op Langedijk.
“Elke dag is een fantastisch geschenk en het waard om daar het mooiste en beste uit te halen”
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Manou en jullie samenwerking?
Manou werkt hier sinds 2014, eerst 1 dag in de week en inmiddels 3 dagen. Als ik het voor het zeggen had, zou ze hier 5 dagen in de week zitten. Ze is een allround topper en ze is enorm betrokken. Helaas blijft ze haar kinderen als excuus gebruiken om dat nog even uit te stellen haha. Dat is eigenlijk niet in lijn met haar karakter, want Manou moet ik in alles eerder afremmen dan aanjagen. Manou krijgt een steeds grotere rol in de binnendienst en dat geeft mij de vrijheid om verder te bouwen aan het bedrijf. We werken met een “platte organisatie structuur” en ik weet dat het hele team zonder mij (een hele tijd) prima zou doordraaien, maar er is altijd iemand nodig die het overzicht bewaart. Die rol verschuift steeds meer van mij naar Manou en als er iemand is aan wie ik dat kan toevertrouwen, is zij dit wel. Manou kan soms wat zakelijk en direct zijn, maar geloof me die vrouw heeft een hart van goud.
Over Sacha Boots
Kort en krachtig
Sacha is in zijn functie assistent horecamakelaar een goede aanvulling op het team. Hij is actiegericht, jong en kijkt met een frisse blik. Sacha is handig met computers en sociale media. Om het vak van horecamakelaar te leren gaat hij een opleiding volgen en zoveel mogelijk met Nick op pad. Daar leert hij heel veel van. Sacha is makkelijk in de omgang en kan zich goed aanpassen aan de situatie. Hij houdt zich bezig van het eerste gesprek met de klanten tot de bezichtiging. U kunt bij hem terecht voor ondersteunende zaken in zijn eigen dossiers en de dossiers waarbij hij Nico of Nick ondersteunt.
Wilt u Sacha nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Na mijn opleiding Marketing en communicatie en mijn bijbaan in het restaurant van De Heeren van Sonoy ben ik bij Van Alkemare gaan werken. Als assistent horecamakelaar kijk ik met een frisse blik naar de zaken. Bovendien ben ik handig met computers en sociale media en ondersteun ik zowel de binnen- als buitendienst.
Ik kan op elk niveau met mensen praten. Dat is wel een van de dingen die je moet hebben in dit vak vind ik. Ik ondersteun Nico en Nick bij de dossiers die zij draaien en ik probeer ondertussen zoveel mogelijk te leren. Ik neem onder andere bezichtigingen over, neem de telefoon aan, doe opnames van nieuw panden, maak foto’s, maak brochures en start en sluit dossiers. Ik ben volledig thuis in het online systeem van Van Alkemare. Ik houd me met verschillende dossiers bezig van het eerste kennismakingsgesprek, tot bezichtigingen en uiteindelijk de overdracht.
Er komt zoveel bij het vak kijken, je bent nooit uitgeleerd. Ik ben heel eager om te leren. Ik zie en lees veel mails zodat ik weet hoe Nick en Nico dit aanpakken. Ik kan zeggen wat ik wil en Nick staat er altijd open voor maar hij trekt ook altijd zijn eigen plan, wat goed is, want hij is de verantwoordelijke. Ik zie mijn toekomst hier. Ik heb stage gelopen bij een woningmakelaar, wat anders is, maar wat mij wel liet zien hoe leuk het vak van makelaar is. De vrijheid en het contact met mensen is fijn. Niet continue op dezelfde werkplek zitten. Ik ben erg gedreven en ik voel me bij Van Alkemare op mijn plek; het voelt als familie.
“Ik moet mijn jongheid compenseren met de kennis die er is dus ik probeer zoveel mogelijk te leren. Die gelegenheid heb ik hier en daar geniet ik van.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Duidelijk en onderbouwd". Ik vind het gaaf mensen te overtuigen van mijn onderbouwde mening. Het leukste vind ik iemand die het in eerste instantie niet met mij eens is, toch van gedachten te doen veranderen door middel van onderbouwde argumenten en oprecht advies. Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar iemand anders zijn of haar mening, als deze ook nog met sterke argumenten is onderbouwd krijg ik hier een glimlach van en onderken ik ook graag zijn of haar gelijk.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik voetbal bij AFC 34 zaterdag 1 en daar ben ik ook fanatiek. Dat is wel iets wat bij mij hoort. Ik ga er altijd voor. Verder geniet ik nog even van de vrijheid en ben ik in de weekenden veel “marktonderzoek” aan het doen in de cafés van Alkmaar haha. Ook heb ik net 3 maanden door Zuid Oost Azië gereisd en dat was ook echt een super mooie ervaring. Straks gaat naast mijn werk mijn studie voor registermakelaar/taxateur beginnen, dus dan krijgt dat prioriteit.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Sacha en jullie samenwerking?
Sacha is in 2018 bij ons komen werken toen ik voor het eerst op zoek was naar hulp in de buitendienst. Tot dat moment draaiden mijn vader en ik de buitendienst volledig, maar de portefeuille bleef groeien dus Sacha was hard nodig. Sas is een slimme gozer, heeft in de horeca gewerkt en wil heel graag makelaar worden. Een mooie combinatie voor deze functie. Sas is voor zijn leeftijd trouwens ook een bijzonder attente jongen. Hij wijst mij er nog wel eens op als hij vind dat ik “iets te snel schakelde” of “een wat grof grapje maakte”. Volkomen onterecht natuurlijk haha, maar super dat hij me daarop wijst. In een tijd waarin veel mensen van zijn leeftijd grotendeels leven in de wereld van hun telefoon, vind ik het mooi om te zien hoe hij zich bezig houdt met zijn “offline” omgeving en dat hij ziet en voelt wat er om hem heen gebeurt. Sacha is een “mensen mens”. Dat is en blijft enorm belangrijk in ons vak. Ik streef ernaar hem de omgeving te blijven bieden waarin hij zich kan blijven ontwikkelen als mens en makelaar. De rest doet hij zelf wel. Tijdens een leuke teamsessie hier op kantoor kwamen de volgende persoonlijke eigenschappen van Sacha naar voren: leergierig, ambitieus, gastvrij, geïnteresseerd in anderen, open blik. Hierin herken ik hem ook echt wel.
Sacha is in zijn functie assistent horecamakelaar een goede aanvulling op het team. Hij is actiegericht, jong en kijkt met een frisse blik. Sacha is handig met computers en sociale media. Om het vak van horecamakelaar te leren gaat hij een opleiding volgen en zoveel mogelijk met Nick op pad. Daar leert hij heel veel van. Sacha is makkelijk in de omgang en kan zich goed aanpassen aan de situatie. Hij houdt zich bezig van het eerste gesprek met de klanten tot de bezichtiging. U kunt bij hem terecht voor ondersteunende zaken in zijn eigen dossiers en de dossiers waarbij hij Nico of Nick ondersteunt.
Wilt u Sacha nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Na mijn opleiding Marketing en communicatie en mijn bijbaan in het restaurant van De Heeren van Sonoy ben ik bij Van Alkemare gaan werken. Als assistent horecamakelaar kijk ik met een frisse blik naar de zaken. Bovendien ben ik handig met computers en sociale media en ondersteun ik zowel de binnen- als buitendienst.
Ik kan op elk niveau met mensen praten. Dat is wel een van de dingen die je moet hebben in dit vak vind ik. Ik ondersteun Nico en Nick bij de dossiers die zij draaien en ik probeer ondertussen zoveel mogelijk te leren. Ik neem onder andere bezichtigingen over, neem de telefoon aan, doe opnames van nieuw panden, maak foto’s, maak brochures en start en sluit dossiers. Ik ben volledig thuis in het online systeem van Van Alkemare. Ik houd me met verschillende dossiers bezig van het eerste kennismakingsgesprek, tot bezichtigingen en uiteindelijk de overdracht.
Er komt zoveel bij het vak kijken, je bent nooit uitgeleerd. Ik ben heel eager om te leren. Ik zie en lees veel mails zodat ik weet hoe Nick en Nico dit aanpakken. Ik kan zeggen wat ik wil en Nick staat er altijd open voor maar hij trekt ook altijd zijn eigen plan, wat goed is, want hij is de verantwoordelijke. Ik zie mijn toekomst hier. Ik heb stage gelopen bij een woningmakelaar, wat anders is, maar wat mij wel liet zien hoe leuk het vak van makelaar is. De vrijheid en het contact met mensen is fijn. Niet continue op dezelfde werkplek zitten. Ik ben erg gedreven en ik voel me bij Van Alkemare op mijn plek; het voelt als familie.
“Ik moet mijn jongheid compenseren met de kennis die er is dus ik probeer zoveel mogelijk te leren. Die gelegenheid heb ik hier en daar geniet ik van.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Duidelijk en onderbouwd". Ik vind het gaaf mensen te overtuigen van mijn onderbouwde mening. Het leukste vind ik iemand die het in eerste instantie niet met mij eens is, toch van gedachten te doen veranderen door middel van onderbouwde argumenten en oprecht advies. Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar iemand anders zijn of haar mening, als deze ook nog met sterke argumenten is onderbouwd krijg ik hier een glimlach van en onderken ik ook graag zijn of haar gelijk.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik voetbal bij AFC 34 zaterdag 1 en daar ben ik ook fanatiek. Dat is wel iets wat bij mij hoort. Ik ga er altijd voor. Verder geniet ik nog even van de vrijheid en ben ik in de weekenden veel “marktonderzoek” aan het doen in de cafés van Alkmaar haha. Ook heb ik net 3 maanden door Zuid Oost Azië gereisd en dat was ook echt een super mooie ervaring. Straks gaat naast mijn werk mijn studie voor registermakelaar/taxateur beginnen, dus dan krijgt dat prioriteit.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Sacha en jullie samenwerking?
Sacha is in 2018 bij ons komen werken toen ik voor het eerst op zoek was naar hulp in de buitendienst. Tot dat moment draaiden mijn vader en ik de buitendienst volledig, maar de portefeuille bleef groeien dus Sacha was hard nodig. Sas is een slimme gozer, heeft in de horeca gewerkt en wil heel graag makelaar worden. Een mooie combinatie voor deze functie. Sas is voor zijn leeftijd trouwens ook een bijzonder attente jongen. Hij wijst mij er nog wel eens op als hij vind dat ik “iets te snel schakelde” of “een wat grof grapje maakte”. Volkomen onterecht natuurlijk haha, maar super dat hij me daarop wijst. In een tijd waarin veel mensen van zijn leeftijd grotendeels leven in de wereld van hun telefoon, vind ik het mooi om te zien hoe hij zich bezig houdt met zijn “offline” omgeving en dat hij ziet en voelt wat er om hem heen gebeurt. Sacha is een “mensen mens”. Dat is en blijft enorm belangrijk in ons vak. Ik streef ernaar hem de omgeving te blijven bieden waarin hij zich kan blijven ontwikkelen als mens en makelaar. De rest doet hij zelf wel. Tijdens een leuke teamsessie hier op kantoor kwamen de volgende persoonlijke eigenschappen van Sacha naar voren: leergierig, ambitieus, gastvrij, geïnteresseerd in anderen, open blik. Hierin herken ik hem ook echt wel.
Over Joeri Peetoom
Kort en krachtig
Joeri is sinds eind januari 2019 in dienst genomen bij Van Alkemare Horecamakelaardij, voor de functie Assistent Makelaar. Dat is feitelijk een makelaar in opleiding. Joeri was ruim 10 jaar werkzaam in de horeca als kok / souschef / chef-kok, volgt momenteel zijn studie richting gecertifieerd makelaar en is vastbesloten zo snel mogelijk volwaardig horecamakelaar te worden.
Als assistent makelaar ondersteunt hij momenteel de binnen- en buitendienst en krijgt hij alle facetten van het vak mee. Joeri krijgt u met regelmaat aan de telefoon als u het kantoor belt maar hij ontvangt u ook graag voor bezichtigingen. Het liefst is hij de hele dag buiten de deur en staat hij in contact met mensen. Joeri zegt hierover zelf: “Ik hou van interactie met klanten en opdrachtgevers en dan met name face-to-face interactie. Mensen zeggen meestal dat ik makkelijk ben in omgang. Zo voelt dat voor mij ook wel. Ik denk dat dit komt doordat ik iedereen gelijk behandel, geïnteresseerd ben en oprecht en duidelijk probeer te communiceren”.
Wilt u Joeri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik vervul nu de functie assistent makelaar, dus ik probeer iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen. Qua werkzaamheden betekent dat het draaien van de telefoondienst, brochures, inventarislijsten opnemen, contracten maken, bezichtigingen, onderhandelen, ondersteunen makelaars en dat soort zaken. Ik probeer daarbij wel zoveel mogelijk de makelaarskant op te blijven gaan, dat is tenslotte mijn doel. Als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor. Als ik iets doe wil ik er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Ik stort me nu dus voornamelijk op vakinhoudelijke en theoretische kennis. Daarnaast kijk ik goed om me heen om me zo meer te verdiepen in de omgang met mensen, bewustwording van rollen, belangen, visies en dergelijke. En dat dan weer gebruiken om goed te kunnen bemiddelen en trajecten tussen mensen soepel te laten verlopen. Ik wil gewoon mijn vak goed verstaan. Ik denk die doelen te bereiken door hard te werken, veel inzet te tonen, alles een beetje naar me toe te trekken en initiatief te nemen. Gewoon aanpakken. Wel ben ik ervan bewust ik dat nog lerende ben en nog niet alles zomaar kan en weet. Daarom werk ik graag nauw samen met mijn collega’s spar ik graag met hen over verschillende casussen die ik tegenkom in de makelaardij.
Waarom ik bij Van Alkemare ben gaan werken, en niet bij een andere makelaar? In eerste instantie omdat een goede kennis van mij de contacten legde tussen mij en Nick Zuurbier, eigenaar van Van Alkemare. Later werd ik mega enthousiast van de gesprekken die ik met Nick voerde. Ik vond het gewoon heel leuke gesprekken en werd enthousiast over de visie over het bedrijf, de functie en het leek me een leuk team. Ik vond de aanpak ook interessant: IQ test, persoonlijkheidstest, echt de diepte in tijdens de sollicitatie procedure. Ik had het gevoel dat het een professioneel bedrijf was, waar ik de ruimte krijg om mezelf te ontwikkelen en dingen te leren. Dat blijkt tot nu toe ook helemaal te kloppen. Ik mag alles vragen en ik krijg altijd eerlijke en onderbouwde antwoorden. We draaien regelmatig interne trainingen, vaak eindigend met een biertje, dat is plezierig leren! Nico en Nick nemen de moeite en de tijd om mij hun ervaringen mee te geven.
“Rust roest! Voor mij betekent dat net zoiets als stilstaan is achteruitgaan. Als ik iets doe steek ik daar veel tijd en energie in. Ik wil er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt mij de kernwaarde: “Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus” het meest aan. Dit omdat die kernwaarde het dichtst bij mezelf staat. Ik probeer altijd duidelijk en oprecht te zijn. Écht over te komen, zeggen waar het op staat en mijn standpunten te onderbouwen. Ik wil normaal met zowel opdrachtgevers als kandidaten kunnen praten, het hoeft allemaal geen showtje te zijn. Gewoon authentiek.
Met de contactmomenten met zowel opdrachtgevers als kandidaten merk ik dat er behoeften is aan professionaliteit maar een omgangssfeer die niet te “stijfjes” is. Verder is heldere en onderbouwde communicatie heel belangrijk. Ik streef ernaar om dat te kunnen bieden tijdens bezichtigen, verkoopgespreken en overige contactmomenten. Daarnaast sta ik ervoor om efficiënt en daadkrachtig te handelen, goede afspraken te maken en dat na te komen.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik geniet enorm van motorcrossen met mijn vader en broer, dat doe ik bijna elk weekend. Verder ben ik graag in de sportschool en doe ik regelmatig gezellig een biertje met vrienden op een terras. Ik heb nu de weekenden vrij en dat is een groot verschil met wat ik gewend was in de horeca. Ik kan ik dat daarom nog steeds erg waarderen. Momenteel draait alles eigenlijk even om werk, studie en verder gewoon zoveel mogelijk genieten. Verder heb ik altijd ideeën in mijn hoofd zoals investeren in vastgoed, beleggingsfondsen, aandelen en daar verdiep ik me ook graag in. Ik ben onlangs begonnen met investeren in een vastgoedbeleggingsfonds om daar al het een en ander in te ontdekken. Ik wil nu gewoon serieus mijzelf ontwikkelen en bouwen aan de toekomst.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Joeri en jullie samenwerking?
Joeri is hier sinds begin 2019 komen werken en ik kwam met hem in contact via een goeie relatie van mij. Joeri kwam meteen over als een enthousiaste en openhartige jongen met een goede dosis ambitie. Hij had een jaar of tien als kok gewerkt bij diverse restaurants en had een paar maanden vóór onze kennismaking besloten een carrière switch te maken naar de makelaardij. Hij was zijn opleiding al begonnen en combineerde dat met zijn fulltime baan in de horeca. Daar had ik respect voor. Daarbij volg ik onze slogan “hart voor horeca” ook bij het selecteren van nieuw personeel en dat belichaamt Joeri.
Joeri kan nog steeds genieten van de inzichten die wij krijgen bij de verschillende horecabedrijven die we zien en je ziet dat horeca nog steeds een van zijn passies is. Makelaardij is daar gewoon bij gekomen. Ik vond het ook zo mooi dat hij me na een verkoopgesprek vroeg: “Zal ik in de weekenden deze man nog even helpen als kok in de keuken? Hij heeft het zo zwaar.” Deze betreffende ondernemer had namelijk een probleem in zijn personele bezetting, waardoor hij na vele jaren ondernemerschap min of meer gedwongen werd te verkopen. Iets van deze tijd helaas, maar ik vind het mooi dat Joeri hierbij stil stond en zo betrokken was bij die man. Dat zegt wat over je instelling.
De ambitie van Joeri vind ik ook mooi om te zien. Hij is erg bezig met zichzelf ontwikkelen en is heel geïnteresseerd in alles wat er om hem heen gebeurt. Hij gaat er 100% voor. Ik zou Joeri als volgt in karaktereigenschappen omschrijven: hoog verantwoordelijkheidsgevoel, positief ingesteld, werkersmentaliteit, enthousiast, gemotiveerd en betrokken.
Joeri is sinds eind januari 2019 in dienst genomen bij Van Alkemare Horecamakelaardij, voor de functie Assistent Makelaar. Dat is feitelijk een makelaar in opleiding. Joeri was ruim 10 jaar werkzaam in de horeca als kok / souschef / chef-kok, volgt momenteel zijn studie richting gecertifieerd makelaar en is vastbesloten zo snel mogelijk volwaardig horecamakelaar te worden.
Als assistent makelaar ondersteunt hij momenteel de binnen- en buitendienst en krijgt hij alle facetten van het vak mee. Joeri krijgt u met regelmaat aan de telefoon als u het kantoor belt maar hij ontvangt u ook graag voor bezichtigingen. Het liefst is hij de hele dag buiten de deur en staat hij in contact met mensen. Joeri zegt hierover zelf: “Ik hou van interactie met klanten en opdrachtgevers en dan met name face-to-face interactie. Mensen zeggen meestal dat ik makkelijk ben in omgang. Zo voelt dat voor mij ook wel. Ik denk dat dit komt doordat ik iedereen gelijk behandel, geïnteresseerd ben en oprecht en duidelijk probeer te communiceren”.
Wilt u Joeri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik vervul nu de functie assistent makelaar, dus ik probeer iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen. Qua werkzaamheden betekent dat het draaien van de telefoondienst, brochures, inventarislijsten opnemen, contracten maken, bezichtigingen, onderhandelen, ondersteunen makelaars en dat soort zaken. Ik probeer daarbij wel zoveel mogelijk de makelaarskant op te blijven gaan, dat is tenslotte mijn doel. Als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor. Als ik iets doe wil ik er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Ik stort me nu dus voornamelijk op vakinhoudelijke en theoretische kennis. Daarnaast kijk ik goed om me heen om me zo meer te verdiepen in de omgang met mensen, bewustwording van rollen, belangen, visies en dergelijke. En dat dan weer gebruiken om goed te kunnen bemiddelen en trajecten tussen mensen soepel te laten verlopen. Ik wil gewoon mijn vak goed verstaan. Ik denk die doelen te bereiken door hard te werken, veel inzet te tonen, alles een beetje naar me toe te trekken en initiatief te nemen. Gewoon aanpakken. Wel ben ik ervan bewust ik dat nog lerende ben en nog niet alles zomaar kan en weet. Daarom werk ik graag nauw samen met mijn collega’s spar ik graag met hen over verschillende casussen die ik tegenkom in de makelaardij.
Waarom ik bij Van Alkemare ben gaan werken, en niet bij een andere makelaar? In eerste instantie omdat een goede kennis van mij de contacten legde tussen mij en Nick Zuurbier, eigenaar van Van Alkemare. Later werd ik mega enthousiast van de gesprekken die ik met Nick voerde. Ik vond het gewoon heel leuke gesprekken en werd enthousiast over de visie over het bedrijf, de functie en het leek me een leuk team. Ik vond de aanpak ook interessant: IQ test, persoonlijkheidstest, echt de diepte in tijdens de sollicitatie procedure. Ik had het gevoel dat het een professioneel bedrijf was, waar ik de ruimte krijg om mezelf te ontwikkelen en dingen te leren. Dat blijkt tot nu toe ook helemaal te kloppen. Ik mag alles vragen en ik krijg altijd eerlijke en onderbouwde antwoorden. We draaien regelmatig interne trainingen, vaak eindigend met een biertje, dat is plezierig leren! Nico en Nick nemen de moeite en de tijd om mij hun ervaringen mee te geven.
“Rust roest! Voor mij betekent dat net zoiets als stilstaan is achteruitgaan. Als ik iets doe steek ik daar veel tijd en energie in. Ik wil er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt mij de kernwaarde: “Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus” het meest aan. Dit omdat die kernwaarde het dichtst bij mezelf staat. Ik probeer altijd duidelijk en oprecht te zijn. Écht over te komen, zeggen waar het op staat en mijn standpunten te onderbouwen. Ik wil normaal met zowel opdrachtgevers als kandidaten kunnen praten, het hoeft allemaal geen showtje te zijn. Gewoon authentiek.
Met de contactmomenten met zowel opdrachtgevers als kandidaten merk ik dat er behoeften is aan professionaliteit maar een omgangssfeer die niet te “stijfjes” is. Verder is heldere en onderbouwde communicatie heel belangrijk. Ik streef ernaar om dat te kunnen bieden tijdens bezichtigen, verkoopgespreken en overige contactmomenten. Daarnaast sta ik ervoor om efficiënt en daadkrachtig te handelen, goede afspraken te maken en dat na te komen.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik geniet enorm van motorcrossen met mijn vader en broer, dat doe ik bijna elk weekend. Verder ben ik graag in de sportschool en doe ik regelmatig gezellig een biertje met vrienden op een terras. Ik heb nu de weekenden vrij en dat is een groot verschil met wat ik gewend was in de horeca. Ik kan ik dat daarom nog steeds erg waarderen. Momenteel draait alles eigenlijk even om werk, studie en verder gewoon zoveel mogelijk genieten. Verder heb ik altijd ideeën in mijn hoofd zoals investeren in vastgoed, beleggingsfondsen, aandelen en daar verdiep ik me ook graag in. Ik ben onlangs begonnen met investeren in een vastgoedbeleggingsfonds om daar al het een en ander in te ontdekken. Ik wil nu gewoon serieus mijzelf ontwikkelen en bouwen aan de toekomst.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Joeri en jullie samenwerking?
Joeri is hier sinds begin 2019 komen werken en ik kwam met hem in contact via een goeie relatie van mij. Joeri kwam meteen over als een enthousiaste en openhartige jongen met een goede dosis ambitie. Hij had een jaar of tien als kok gewerkt bij diverse restaurants en had een paar maanden vóór onze kennismaking besloten een carrière switch te maken naar de makelaardij. Hij was zijn opleiding al begonnen en combineerde dat met zijn fulltime baan in de horeca. Daar had ik respect voor. Daarbij volg ik onze slogan “hart voor horeca” ook bij het selecteren van nieuw personeel en dat belichaamt Joeri.
Joeri kan nog steeds genieten van de inzichten die wij krijgen bij de verschillende horecabedrijven die we zien en je ziet dat horeca nog steeds een van zijn passies is. Makelaardij is daar gewoon bij gekomen. Ik vond het ook zo mooi dat hij me na een verkoopgesprek vroeg: “Zal ik in de weekenden deze man nog even helpen als kok in de keuken? Hij heeft het zo zwaar.” Deze betreffende ondernemer had namelijk een probleem in zijn personele bezetting, waardoor hij na vele jaren ondernemerschap min of meer gedwongen werd te verkopen. Iets van deze tijd helaas, maar ik vind het mooi dat Joeri hierbij stil stond en zo betrokken was bij die man. Dat zegt wat over je instelling.
De ambitie van Joeri vind ik ook mooi om te zien. Hij is erg bezig met zichzelf ontwikkelen en is heel geïnteresseerd in alles wat er om hem heen gebeurt. Hij gaat er 100% voor. Ik zou Joeri als volgt in karaktereigenschappen omschrijven: hoog verantwoordelijkheidsgevoel, positief ingesteld, werkersmentaliteit, enthousiast, gemotiveerd en betrokken.
Over Nadine Zuurbier
Kort en krachtig
Nadine is Senior Marketing Specialist binnen Van Alkemare en verzorgd de promotie van de producten en diensten van Van Alkemare. Nadine komt oorspronkelijk uit de reisbranche na een opleiding en baan in de toeristische sector, waarbij een grote interesse ontstond voor de marketingtechnische kant van het vak. Toen haar “grote neef” Nick Zuurbier (eigenaar Van Alkemare) haar vroeg zich op de marketing van horecavastgoed te storten, was de keuze snel gemaakt. Nu helpt Nadine, na het realiseren van droomreizen in het verleden, horeca vastgoed in beeld te brengen en te presenteren aan uw doelgroep.
Wilt u Nadine nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Van Alkemare. Dit omvat zowel de promotie van het bedrijf zelf als de promotie van onze objecten. Ik zorg ervoor dat de objecten op aantrekkelijke wijze gepresenteerd worden aan onze klanten. Dit begint met een bezoek aan het betreffende pand, waarbij ik met een 360 graden camera het pand van A tot Z in beeld breng. In sommige gevallen gaat onze drone ook mee op pad en zorg ik voor een mooie video van het pand. Nadat mijn collega’s van de binnendienst vervolgens de brochure hebben verzorgd, zorg ik voor een aantrekkelijke promotie van het object op onze socials. Daarnaast houd ik me ook regelmatig bezig met het analyseren en optimaliseren van onze website en socials, marketing campagnes en het schrijven van teksten.
Kortom: ik heb een ontzettend afwisselende functie binnen Van Alkemare. En dat is ook precies hetgeen wat mij zo ontzettend aanspreekt aan mijn functie hier: de afwisseling, geen dag is hetzelfde! Mijn werk bestaat in feite uit een greep aan allerlei kleine en grote projecten die ik iedere keer weer vol enthousiasme start. Ik zorg voor alle marketing- en communicatie uitingen van ons bedrijf naar de buitenwereld, het is mijn taak om de interesse van (potentiële) klanten te wekken in onze producten en diensten. Dat is een grote verantwoordelijkheid en een leuke uitdaging, wat mij bij succes een grote dosis voldoening geeft. Wat ik fijn vind aan mijn functie is de vrijheid die ik hierin krijg en de creativiteit die ik hierin kwijt kan. Ik krijg de volledige ruimte om mijn eigen ding te doen, maar ook de tijd om te ontwikkelen en verder te leren binnen het marketing-vak.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Als echte Zuurbier zijnde kan ik natuurlijk niks anders zeggen dan ‘wij zijn als familie’! Het feit dat we dat dan ook toevallig écht zijn is een leuk detail, maar los daarvan voelt dit team na een korte tijd ook wel een klein beetje als familie. De informele, relaxte sfeer die op kantoor hangt is heel fijn. Iedereen is lekker direct en zegt waar het op staat. Daar hou ik wel van, je kan hier gewoon lekker jezelf zijn.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Reizen is een grote passie van mij. Tijdens en na mijn studie heb ik veel gereisd en heb ik veel mooie landen mogen ontdekken. Nu met een fulltime baan heb ik dat wat moeten minderen en geniet ik in mijn vrije tijd graag van het moois dat ons eigen land te bieden heeft. Daarnaast ben ik ook regelmatig te vinden in de sportschool en ga ik graag hardlopen. Dat sportieve gedrag compenseer ik graag met lekker eten. Ik ben een trouwe sponsor van de horeca, ik vind regelmatig een goed excuus om uitgebreid uiteten te gaan of ergens koffie te scoren. Ook duik ik graag zelf de keuken in om te experimenteren met lekkere vegetarische gerechten.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Nadine en jullie samenwerking?
Eigenlijk was de marketing één van de taken die ik zelf altijd met veel plezier deed, maar met het groeien van ons bedrijf werd dit steeds meer een fulltime taak. Wel als we het goed wilden blijven doen tenminste, en dat willen we natuurlijk. Om die reden ging ik op zoek naar iemand die dit verder kon oppakken en professionaliseren. Toevallig kwam ik toen "mijn nichtje Nadine" tegen en herinnerde ik me dat zij ook al vlogs en dergelijke deed voor haar toenmalige werkgevers. Juist die moderne marketingmogelijkheden vind ik leuk en interessant. Waarom een stoffige advertentie als je ook een leuke vlog of artikel kunt maken waarin de horeca ondernemers zelf centraal staan? Ik moest dus ook wel een jong, enthousiast en fris iemand hebben die het aandurft om voor een camera te staan, maar ook niet te beroerd is om het daarna zelf te monteren. Iemand die zelf leuke ideeën heeft, meedenkt in manieren om onze doelen te bereiken en daarbij ook echt zelf in actie komt. Ik dacht dit in Nadine te zien en dat is zeker ook gebleken. Wat een topper! Ze draaide binnen no time mee in de organisatie en helpt naast haar eigen taken ook haar collega's graag waar ze kan. Ze is super leergierig, betrokken en toont veel initiatief. Een echte Zuurbier durf ik wel te zeggen! ; ) hahaha...
Nadine is Senior Marketing Specialist binnen Van Alkemare en verzorgd de promotie van de producten en diensten van Van Alkemare. Nadine komt oorspronkelijk uit de reisbranche na een opleiding en baan in de toeristische sector, waarbij een grote interesse ontstond voor de marketingtechnische kant van het vak. Toen haar “grote neef” Nick Zuurbier (eigenaar Van Alkemare) haar vroeg zich op de marketing van horecavastgoed te storten, was de keuze snel gemaakt. Nu helpt Nadine, na het realiseren van droomreizen in het verleden, horeca vastgoed in beeld te brengen en te presenteren aan uw doelgroep.
Wilt u Nadine nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Van Alkemare. Dit omvat zowel de promotie van het bedrijf zelf als de promotie van onze objecten. Ik zorg ervoor dat de objecten op aantrekkelijke wijze gepresenteerd worden aan onze klanten. Dit begint met een bezoek aan het betreffende pand, waarbij ik met een 360 graden camera het pand van A tot Z in beeld breng. In sommige gevallen gaat onze drone ook mee op pad en zorg ik voor een mooie video van het pand. Nadat mijn collega’s van de binnendienst vervolgens de brochure hebben verzorgd, zorg ik voor een aantrekkelijke promotie van het object op onze socials. Daarnaast houd ik me ook regelmatig bezig met het analyseren en optimaliseren van onze website en socials, marketing campagnes en het schrijven van teksten.
Kortom: ik heb een ontzettend afwisselende functie binnen Van Alkemare. En dat is ook precies hetgeen wat mij zo ontzettend aanspreekt aan mijn functie hier: de afwisseling, geen dag is hetzelfde! Mijn werk bestaat in feite uit een greep aan allerlei kleine en grote projecten die ik iedere keer weer vol enthousiasme start. Ik zorg voor alle marketing- en communicatie uitingen van ons bedrijf naar de buitenwereld, het is mijn taak om de interesse van (potentiële) klanten te wekken in onze producten en diensten. Dat is een grote verantwoordelijkheid en een leuke uitdaging, wat mij bij succes een grote dosis voldoening geeft. Wat ik fijn vind aan mijn functie is de vrijheid die ik hierin krijg en de creativiteit die ik hierin kwijt kan. Ik krijg de volledige ruimte om mijn eigen ding te doen, maar ook de tijd om te ontwikkelen en verder te leren binnen het marketing-vak.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Als echte Zuurbier zijnde kan ik natuurlijk niks anders zeggen dan ‘wij zijn als familie’! Het feit dat we dat dan ook toevallig écht zijn is een leuk detail, maar los daarvan voelt dit team na een korte tijd ook wel een klein beetje als familie. De informele, relaxte sfeer die op kantoor hangt is heel fijn. Iedereen is lekker direct en zegt waar het op staat. Daar hou ik wel van, je kan hier gewoon lekker jezelf zijn.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Reizen is een grote passie van mij. Tijdens en na mijn studie heb ik veel gereisd en heb ik veel mooie landen mogen ontdekken. Nu met een fulltime baan heb ik dat wat moeten minderen en geniet ik in mijn vrije tijd graag van het moois dat ons eigen land te bieden heeft. Daarnaast ben ik ook regelmatig te vinden in de sportschool en ga ik graag hardlopen. Dat sportieve gedrag compenseer ik graag met lekker eten. Ik ben een trouwe sponsor van de horeca, ik vind regelmatig een goed excuus om uitgebreid uiteten te gaan of ergens koffie te scoren. Ook duik ik graag zelf de keuken in om te experimenteren met lekkere vegetarische gerechten.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Nadine en jullie samenwerking?
Eigenlijk was de marketing één van de taken die ik zelf altijd met veel plezier deed, maar met het groeien van ons bedrijf werd dit steeds meer een fulltime taak. Wel als we het goed wilden blijven doen tenminste, en dat willen we natuurlijk. Om die reden ging ik op zoek naar iemand die dit verder kon oppakken en professionaliseren. Toevallig kwam ik toen "mijn nichtje Nadine" tegen en herinnerde ik me dat zij ook al vlogs en dergelijke deed voor haar toenmalige werkgevers. Juist die moderne marketingmogelijkheden vind ik leuk en interessant. Waarom een stoffige advertentie als je ook een leuke vlog of artikel kunt maken waarin de horeca ondernemers zelf centraal staan? Ik moest dus ook wel een jong, enthousiast en fris iemand hebben die het aandurft om voor een camera te staan, maar ook niet te beroerd is om het daarna zelf te monteren. Iemand die zelf leuke ideeën heeft, meedenkt in manieren om onze doelen te bereiken en daarbij ook echt zelf in actie komt. Ik dacht dit in Nadine te zien en dat is zeker ook gebleken. Wat een topper! Ze draaide binnen no time mee in de organisatie en helpt naast haar eigen taken ook haar collega's graag waar ze kan. Ze is super leergierig, betrokken en toont veel initiatief. Een echte Zuurbier durf ik wel te zeggen! ; ) hahaha...
Over Nico Zuurbier
De meeste mensen die Van Alkemare al een tijdje kennen, kennen Nico Zuurbier ook. Hij is immers van 1990 tot 2011 eigenaar geweest van Van Alkemare. In 2011 heeft hij het bedrijf overgedragen aan zijn zoon Nick, de huidige eigenaar van Van Alkemare. Nico zijn werkzaamheden binnen het bedrijf stopten echter niet: nog ruim 10 jaar – tot 2022 – heeft Nico de rol van ervaren horecamakelaar en adviseur vervult. Vanaf eind 2022 heeft Nico zijn werkzaamheden binnen Van Alkemare officieel neergelegd, om zich zo volledig te kunnen richten op andere activiteiten zoals investeren in vastgoed, participaties in andere bedrijven en advisering en ondersteuning van ondernemers. Dat laatste zal hij sporadisch en op speciaal verzoek voor relaties Van Alkemare blijven doen, maar in de basis staat de rest van het voltallige team aan makelaars & binnendienst-medewerkers voor u klaar.
Over Julia Vendrig
Kort en krachtig
Na een carrière met binnendienst en administratief gerelateerde functies én jarenlange werkervaring in de horeca, bleek de functie als binnendienst medewerker in de horecamakelaardij een gouden match voor Julia! Met haar rol binnen Van Alkemare kan Julia haar passie voor horeca, het werken met mensen én haar werkervaring combineren. Als u telefonisch of per mail contact met ons kantoor opneemt, is er een grote kans dat Julia u vervolgens te woord staat: wat zij met zeer veel plezier doet!
Wilt u Julia nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben werkzaam in de binnendienst. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aannemen van de telefoon, verwerken van mails, ondersteunen van de makelaars en maken van afspraken. Ik vind het leuk dat ik veel contact met mensen heb binnen mijn werk en mensen kan helpen. De branche spreekt me erg aan, met veel aanbod in onze eigen regio.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie. Ik ben zelf een enorm familiemens en hecht veel waarde aan het hebben en het zijn van familie. Dit spreekt mij erg aan. Contact onderling met collega’s is erg goed en ik vind het belangrijk om dat naar buiten toe te laten zien.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik ben getrouwd met Ton en ik heb twee zoons: Sam (22) en Max (20). Ook hebben we een hond, Aslan. We wonen sinds 1,5 jaar in Noord-Scharwoude in een fijn huis dat we helemaal naar onze eigen wens hebben kunnen inrichten. In mijn vrije tijd kook en lees ik graag en ben ik veel met sport bezig. Niet alleen om zelf te beoefenen, maar ook als trouwste supporter van mijn zoons, die beide voetballen. Verder tennis ik zelf al jaren, ga ik graag hardlopen, zit ik bij een sportschool en zo probeer ik fit te zijn en te blijven. Ook ga ik graag uiteten en zoek ik de horeca op voor gezelligheid.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Julia en jullie samenwerking?
Ik werk graag met enthousiasme mensen en Julia is daar letterlijk en figuurlijk een stralend voorbeeld van. Pas net in dienst (begin 2023) maar al van bewezen toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Ze is enorm gedreven en betrokken bij de opdrachtgevers en kandidaten die ze helpt. Ik durf een garantie te geven dat zij deze mensen ook altijd met volle inzet en begrip voor hun persoonlijke situatie of belangen van dienst zal zijn. Ze denkt graag mee, is een zeer slimme en nuchtere dame en doet haar werkzaamheden grondig en zo precies mogelijk. Een echte servicegerichte perfectionist. Dure woorden, maar het is wel zo. Daarom begint ze vaak ook vroeg in de ochtend, ruim voordat ons kantoor opent. Niet omdat het moet, maar omdat ze op die manier rustig de boel op de rit kan zetten voordat de hectiek van de dag begint. Dat typeert mensen zoals zij. Hoewel ze nog wat vakgerelateerde kennis moet opdoen, heeft ze dus een flinke bak ervaring in huis, is ze goed opgeleid en heeft ze iedere dag weer zin om er iets moois van te maken! Het is fijn om deze kennis, ervaring en instelling in het team te mogen hebben. Niet alleen voor de opdrachtgevers en kandidaten met wie wij werken, maar ook voor mij en onze collega’s!
Na een carrière met binnendienst en administratief gerelateerde functies én jarenlange werkervaring in de horeca, bleek de functie als binnendienst medewerker in de horecamakelaardij een gouden match voor Julia! Met haar rol binnen Van Alkemare kan Julia haar passie voor horeca, het werken met mensen én haar werkervaring combineren. Als u telefonisch of per mail contact met ons kantoor opneemt, is er een grote kans dat Julia u vervolgens te woord staat: wat zij met zeer veel plezier doet!
Wilt u Julia nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben werkzaam in de binnendienst. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aannemen van de telefoon, verwerken van mails, ondersteunen van de makelaars en maken van afspraken. Ik vind het leuk dat ik veel contact met mensen heb binnen mijn werk en mensen kan helpen. De branche spreekt me erg aan, met veel aanbod in onze eigen regio.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie. Ik ben zelf een enorm familiemens en hecht veel waarde aan het hebben en het zijn van familie. Dit spreekt mij erg aan. Contact onderling met collega’s is erg goed en ik vind het belangrijk om dat naar buiten toe te laten zien.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik ben getrouwd met Ton en ik heb twee zoons: Sam (22) en Max (20). Ook hebben we een hond, Aslan. We wonen sinds 1,5 jaar in Noord-Scharwoude in een fijn huis dat we helemaal naar onze eigen wens hebben kunnen inrichten. In mijn vrije tijd kook en lees ik graag en ben ik veel met sport bezig. Niet alleen om zelf te beoefenen, maar ook als trouwste supporter van mijn zoons, die beide voetballen. Verder tennis ik zelf al jaren, ga ik graag hardlopen, zit ik bij een sportschool en zo probeer ik fit te zijn en te blijven. Ook ga ik graag uiteten en zoek ik de horeca op voor gezelligheid.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Julia en jullie samenwerking?
Ik werk graag met enthousiasme mensen en Julia is daar letterlijk en figuurlijk een stralend voorbeeld van. Pas net in dienst (begin 2023) maar al van bewezen toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Ze is enorm gedreven en betrokken bij de opdrachtgevers en kandidaten die ze helpt. Ik durf een garantie te geven dat zij deze mensen ook altijd met volle inzet en begrip voor hun persoonlijke situatie of belangen van dienst zal zijn. Ze denkt graag mee, is een zeer slimme en nuchtere dame en doet haar werkzaamheden grondig en zo precies mogelijk. Een echte servicegerichte perfectionist. Dure woorden, maar het is wel zo. Daarom begint ze vaak ook vroeg in de ochtend, ruim voordat ons kantoor opent. Niet omdat het moet, maar omdat ze op die manier rustig de boel op de rit kan zetten voordat de hectiek van de dag begint. Dat typeert mensen zoals zij. Hoewel ze nog wat vakgerelateerde kennis moet opdoen, heeft ze dus een flinke bak ervaring in huis, is ze goed opgeleid en heeft ze iedere dag weer zin om er iets moois van te maken! Het is fijn om deze kennis, ervaring en instelling in het team te mogen hebben. Niet alleen voor de opdrachtgevers en kandidaten met wie wij werken, maar ook voor mij en onze collega’s!
Wij zijn 100% horecamakelaar
Wij zijn duidelijk & onderbouwd
Wij werken resultaatgericht aan het succes van onze opdrachtgevers
Wij zijn geïnteresseerd, betrokken en leergierig
Wij staan voor nuchter, transparant en eerlijk zakendoen
Wij kijken verder dan vandaag
Wij zijn 100% onszelf en laten ook anderen in hun waarde
Wij doen waar we goed in zijn en laten de rest over aan anderen
Wij bieden de benodigde informatie zodat onze opdrachtgevers weloverwogen de juiste beslissingen kunnen nemen
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie
Contact
Direct contact
Vindt u niet direct de informatie die u zoekt of heeft u vragen?
Horecamakelaar:
Nick Zuurbier
Aarzel niet en neem gerust contact op voor verder overleg!
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!
0226-343220
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!