Over Ons
Van Alkemare Horecamakelaardij: Makelaars met hart voor horeca.
Wij zijn al ruim 30 jaar als horecamakelaar gespecialiseerd in de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. Daarnaast adviseren en begeleiden wij u graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Ons werkgebied is Noord Holland, Zuid Holland, Flevoland en Utrecht.
Wij streven naar een persoonlijke dienstverlening met korte lijntjes en daadkracht. Maximaal resultaat, vertrouwen en een eerlijk advies staan hoog in het vaandel. Wij bieden u onmisbare informatie en ondersteuning, zodat u weloverwogen de juiste beslissingen kunnen maken.
Onbezorgd zaken doen en samen naar het beste resultaat!
Van Alkemare Horecamakelaardij is in hart en nieren een familiebedrijf. In 1986 werd het bedrijf door Piet Zuurbier, die de oudste was van veertien kinderen, opgericht. In 1990 werd de makelaardij overgedragen aan zijn jongere broer Nico Zuurbier die het op zijn beurt in 2011 heeft overgedragen aan zijn zoon Nick Zuurbier. Inmiddels zijn wij met een team van acht enthousiaste mensen, iedere dag de ondernemers en de kansen in de horeca met elkaar aan het verbinden. Nog steeds op een betrokken manier, zoals u van een familiebedrijf mag verwachten.
U wilt als horecaondernemer het beste uit uzelf halen. Wij willen u daarbij helpen.
Wij zetten ons gezamenlijke netwerk, talent en jarenlange ervaring graag in om u te helpen uw doelen te bereiken.
Wij zijn al ruim 30 jaar als horecamakelaar gespecialiseerd in de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. Daarnaast adviseren en begeleiden wij u graag bij het starten of optimaliseren van uw horecabedrijf. Ons werkgebied is Noord Holland, Zuid Holland, Flevoland en Utrecht.
Wij streven naar een persoonlijke dienstverlening met korte lijntjes en daadkracht. Maximaal resultaat, vertrouwen en een eerlijk advies staan hoog in het vaandel. Wij bieden u onmisbare informatie en ondersteuning, zodat u weloverwogen de juiste beslissingen kunnen maken.
Onbezorgd zaken doen en samen naar het beste resultaat!
Van Alkemare Horecamakelaardij is in hart en nieren een familiebedrijf. In 1986 werd het bedrijf door Piet Zuurbier, die de oudste was van veertien kinderen, opgericht. In 1990 werd de makelaardij overgedragen aan zijn jongere broer Nico Zuurbier die het op zijn beurt in 2011 heeft overgedragen aan zijn zoon Nick Zuurbier. Inmiddels zijn wij met een team van acht enthousiaste mensen, iedere dag de ondernemers en de kansen in de horeca met elkaar aan het verbinden. Nog steeds op een betrokken manier, zoals u van een familiebedrijf mag verwachten.
U wilt als horecaondernemer het beste uit uzelf halen. Wij willen u daarbij helpen.
Wij zetten ons gezamenlijke netwerk, talent en jarenlange ervaring graag in om u te helpen uw doelen te bereiken.
Over Nick Zuurbier
Kort en krachtig
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vindt jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vindt je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Sinds zijn zeventiende is Nick, naast zijn opleidingen en avondwerk in de horeca, werkzaam in de Horecamakelaardij. Hij is begonnen als de rechterhand van zijn vader en heeft van hem de praktijkkennis meegekregen. Door die ongefilterde praktijkkennis en de theoretische aanvulling van zijn opleidingen, kon hij snel zijn weg vinden in het vak. Inmiddels is hij sinds 2011 eigenaar van Van Alkemare. Voor de aankoop, verkoop, verhuur en taxatie van horecabedrijven en horecapanden kunt u bij Nick terecht.
Wilt u Nick nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden van Nick.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik heb hier alle functies al een beetje gehad. Ik begon als assistent van mijn vader, waarna ik de binnendienst ging draaien en daarna ben ik steeds meer de buitendienst ingegroeid. Uiteindelijk was ik horecamakelaar en nam ik Elly aan om mijn binnendienst werkzaamheden te doen. Nu het bedrijf groter en complexer wordt, merk ik dat ik ook veel tijd kwijt ben aan interne processen, marketing, managen en het sturen van de koers van het bedrijf. Eigenlijk zijn die laatste zaken al een fulltime baan, maar ik zal nooit helemaal stoppen met makelen omdat ik daarmee contact hou met de markt en de mensen.
Wat vindt jij interessant of leuk aan jouw vak?
Ik ben altijd erg geïnteresseerd in de denkwijzen, belangen en motivaties van mensen. We kennen allemaal de uitspraak “een kat in het nauw maakt gekke sprongen”, maar wat betekent dat in mijn vak? En welke zaken spelen er bij de verschillende partijen in een normaal onderhandelingstraject? Dat is vaak verschillend, maar je begint na veel jaren in dit vak daar wel steeds beter inzicht in te krijgen en terugkerende patronen te zien. Je leert mensen en gedrag (her)kennen.
Ik probeer me ook altijd in alle betrokken partijen te verplaatsen en te kijken hoe ik een situatie kan creëren die naar tevredenheid is van alle partijen. Dat helpt enorm bij mijn rol als makelaar / bemiddelaar, maar ook in mijn bedrijf bij het managen van personeelszaken, relatiebeheer of probleemoplossingen. Alle kanten van een verhaal bekijk ik rustig. Ik ben oprecht op zoek naar een interessante deal voor beide partijen en ik respecteer de verschillende meningen en uitgangspunten. Van daaruit probeer ik verbindingen te leggen. Ik probeer altijd iedereen tevreden te krijgen, zolang dat mijn opdrachtgever en doel niet benadeeld natuurlijk. Rekening houden met de belangen van een ander, hoeft niet in strijd te zijn met de belangen van mijn opdrachtgever. Een goede makelaar weet alle belangen slim samen te brengen. Mijn opdrachtgever zijn/haar belangen staan tenslotte altijd vooraan. Dat betekent niet dat ik maar klakkeloos alles doe wat mijn opdrachtgever wenst. Ik neem mijn opdrachtgever soms ook in bescherming, door hem of haar te wijzen op onverstandig of onrechtmatig handelen. Of ik wijs op een strategisch beter alternatief, die ik dankzij mijn ervaring kan aandragen. Ik ben er om opdrachtgevers te helpen het beste resultaat te behalen, door de informatie te verschaffen die zij nodig hebben om de juiste beslissingen te maken. Dat is ook soms zeggen wat ze niet willen horen. Het betekent ook niet dat ik constant op zoek ben naar compromissen. Het moet een aantrekkelijke deal zijn en we houden natuurlijk rekening met andere kansen in de markt. Soms kom je er dan gewoon niet uit. Dan ronden we netjes af en heeft het gewoon niet zo moeten zijn.
“De kunst is om een situatie te creëren, waarin iedereen zich kan vinden. Men onderschat soms wat hierbij komt kijken. Hoe een goed advies en begeleiding duizenden euro’s kan schelen, of net het verschil kan maken tussen wél of niet tot zaken komen.”
Wat vindt je belangrijk in de werksfeer?
Een familiaire sfeer van ons kantoor is iets wat ik hoog in het vaandel heb staan. Ik ben zelf erg gedreven en leergierig waar het gaat om specialistische kennis van het vak, dat verwacht ik ook van iedereen die hier werkt. Maar ik vind het daarom ook fijn om ervaringen te delen en om van elkaar te leren.
Hoe zie jij de toekomst?
Ik ben en blijf ambitieus en zie nog vele kansen voor het bedrijf. Ik houd van het laten groeien van mensen en probeer dat in mijn vak en in mijn bedrijf zoveel mogelijk te faciliteren. Ik vind het ook leuk (en als ondernemer belangrijk) om te innoveren, denk daarbij aan software binnen ons kantoor, maar ook in processen en werkwijzen. En dat dan wel zonder de persoonlijkheid en ziel van je bedrijf te verliezen. Het is fijn om echt een fundering te bouwen waarop we verder kunnen. Ik ben erg leergierig en gedreven als het gaat om specialistisch kennis voor uitvoering van het vak horecamakelaar én mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik lees daarom veel vakliteratuur maar sta ook graag dicht op gerenommeerde ondernemers om hun kennis en ervaringen te delen met de volgende generaties. Als jonge, enthousiaste ondernemer voel ik me betrokken bij starters die op het punt staan hun droom te verwezenlijken en probeer ik ze de tools, de kennis en het netwerk te geven om een succesvolle horecaondernemer te worden. Ik probeer zelf gewoon constant mijn onderneming en mijzelf als ondernemer verder te ontwikkelen en aan te (blijven) sluiten op de behoeftes en ontwikkelingen in de markt.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Zakelijk en privé zit ik in mijn tropentijd met kleine kinderen en zakelijke groei. Vrije tijd moet ik bewust forceren, anders is de verleiding om te werken altijd te groot. Probleem is dat ik werk ook heel leuk vind, dus serieus moeite moet doen om vrije tijd in te delen met dingen anders dan werk. Ik ben al een aantal jaar steeds meer aan het delegeren zodat ik de balans tussen werk en privé goed kan houden. Ik hou van mijn gezin, sporten en persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat ik de boel goed op de rit heb (ook mentaal) maar wat een ondernemer doet is mentale topsport dus daar "train" ik ook op verschillende manieren voor. En ondertussen probeer ik van alles maximaal te genieten en plezier te maken bij alles wat ik doe.
Over Nico Zuurbier
Kort en krachtig
Handelen zit Nico in het bloed. Zijn belangstelling ligt bij horeca, vastgoed en beleggingspanden. Van Alkemare is het familiebedrijf dat hij ruim dertig jaar geleden van zijn broer heeft overgenomen en daarna weer heeft overgedragen aan zijn jongste zoon Nick. De betrokkenheid die je voelt als onderdeel van de familie (en dus ook als werknemer) staat bij hem hoog in het vaandel. Met zijn grijze haren gebruikt hij zijn ervaring in lastige vraagstukken en bij de aankoop en verkoop van onroerend goed en horecabedrijven. Nico neemt graag de tijd voor de mensen en brengt zijn kennis en ervaring in.
Nico zegt zelf: “Ik heb en neem iets meer tijd voor zaken. Ik doe vaak nog een bakkie en praatje extra. Mijn positie is veranderd. Discussies en aan de touwtjes trekken is er niet meer bij. Die stap heb ik bewust genomen. Nick is de man van de toekomst en daar moet hij alle ruimte voor nemen c.q krijgen.”
Wilt u Nico nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik doe het wat rustiger aan dan voorheen, Nick heeft het prima op de rit dus ik heb wat meer flexibiliteit. Hij weet dat hij nog steeds bij mij terecht kan als sparringpartner, maar de dagelijkse leiding ligt bij hem. Ik geef hem mijn visie op dingen, maar de beslissingen liggen ook bij hem. Dat geeft mij veel rust.
Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn de aankoop, verkoop en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. En bemiddeling bij huur en verhuur van horecapanden uiteraard.
Ik doe dingen nog veel op mijn eigen manier, maar ik probeer de nieuwe processen en werkwijzen wel te respecteren. Het bedrijf is nu veel groter dan vroeger. Er zijn veel meer dossiers, ze zijn veel bewerkelijker en aan- en verkopers stellen veel hogere eisen dan voorheen. Daarbij heb je nu de digitalisatie en is het juridisch ingewikkelder geworden. Alles moet zo tot in de puntjes geregeld worden.
Mijn belangstelling ligt bij makelen en daarbij de link leggen tussen vraag en aanbod. Ik heb mijn netwerk van oudsher. Veel relaties spreek ik regelmatig onder het genot van een kop koffie. Tijdens onderhandelingen bel ik liever rechtstreeks dan het schrijven van een lange mail. Dat praat wat makkelijker. Dat is mijn ding. Voor “het nieuwe werken”, heb ik Nick of één van de assistent makelaars. Het is anders ook niet te doen om met de duizenden relaties van nu op die manier contact te onderhouden. We vullen elkaar hier op die manier goed aan.
Ik breng verder gewoon een hoop kennis en ervaring in. Tijden en details veranderen maar het is in grote lijnen vaak een herhaling van zetten. Het is een cyclus. Nick vraagt ook nog steeds regelmatig advies. Hij neemt dat mee in zijn bedrijfsvoering. Ik had die ervaring niet en moest dat leren. Hij kan vragen. Hij kan zijn en mijn ervaring gebruiken in een casus. Het is prettig als je dat hebt.
“Ik ben een onderhandelaar, bemiddelaar. Anticiperen op degene die tegenover je zit. Aanvoelen is belangrijk.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Wij zijn nuchter, transparant en doen eerlijk zaken"
Voor mij is het heel belangrijk om transparant te zijn. We hebben een lange termijn visie en daar hoort dat gewoon bij. Verder zijn we niet van poespas, ik hoef iets niet op te blazen of te verdraaien. Het is wat het is. Natuurlijk weten we onze positie (lees: die van onze opdrachtgever) goed te onderbouwen en wordt er gerust slim gehandeld, maar dat kan ook op een nette en nuchtere manier. Tijdens mijn werk is deze kernwaarde een soort van “geweten”, waar ik me graag door laat leiden. Voelt het niet transparant en eerlijk, dan gaan we het niet doen.”
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Werk voelt voor mij niet meer als een verplichting en ik werk wanneer ik wil. In mijn vrije tijd fiets ik graag en ik ben sinds een aantal jaar weer begonnen met biljarten. Dat deed ik vroeger al erg graag, maar dit schoot er op een bepaald moment bij in. Daarnaast sport ik graag en maak ik graag een reisje naar een mooie stad of omgeving met mijn vrouw Eri.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over je vader Nico en jullie samenwerking?
Tja, wat zal ik zeggen. Ik ben een enorme geluksvogel dat ik dit met mijn vader heb kunnen doen én nog steeds kan blijven doen. Hij ook hoor! Haha. Ik was niet echt een gemotiveerde student, dus ik begon vroeg – op mijn 17e - bij mijn vader te werken. Toen hadden we nog geen grote plannen, we zouden “wel even zien hoe het liep”. Gaandeweg bleek de appel niet ver van de boom te zijn gevallen. We keken naar veel dingen hetzelfde en ik kreeg letterlijk alles met de paplepel ingegoten.
Mijn vader was openhartig en eerlijk, ook over fouten die hij had gemaakt en problemen die hij heeft moeten oplossen in zijn carrière. Het is leuk om de goeie ervaringen te leren van een ander, maar de slechte ervaringen maken het plaatje compleet. Dat wil niet iedereen delen vanwege trots, schaamte of dat soort dingen. Mijn vader heeft dit naar mij toe nooit gehad en geeft mij alles mee wat hij weet. Bijna iedereen heeft een opstapje nodig en voor mij was dat mijn vader. Je hoort wel eens dat mensen het niet leuk vinden om te horen: “Dat heb je aan je pa te danken.” Dat vind ik juist een terechte erkenning in mijn geval. Voor de kans die hij mij heeft gegeven ben ik hem nog iedere dag dankbaar. Een kans is echter alleen een begin, uiteindelijk moet je het wel zélf doen.
Tot op de dag van vandaag werken we heel goed samen. We zijn gerust op veel vlakken anders en we doen dingen dan ook anders, maar in grote lijnen hebben we dezelfde visie, delen we een groot respect voor elkaar en genieten we maximaal van het feit dat we dit samen allemaal mogen beleven. Niet iedereen kan zeggen dat hij samen met zijn vader of zoon aan een succesvol bedrijf werkt. Je mag best weten, er gaan heel wat flessen wijn en horloges met inscripties door om te vieren wat we samen hebben bereikt. Ik kan hier nog 100 pagina’s over schrijven, maar neem van mij aan dat ik super trots ben en dat we een super goed team zijn.
Handelen zit Nico in het bloed. Zijn belangstelling ligt bij horeca, vastgoed en beleggingspanden. Van Alkemare is het familiebedrijf dat hij ruim dertig jaar geleden van zijn broer heeft overgenomen en daarna weer heeft overgedragen aan zijn jongste zoon Nick. De betrokkenheid die je voelt als onderdeel van de familie (en dus ook als werknemer) staat bij hem hoog in het vaandel. Met zijn grijze haren gebruikt hij zijn ervaring in lastige vraagstukken en bij de aankoop en verkoop van onroerend goed en horecabedrijven. Nico neemt graag de tijd voor de mensen en brengt zijn kennis en ervaring in.
Nico zegt zelf: “Ik heb en neem iets meer tijd voor zaken. Ik doe vaak nog een bakkie en praatje extra. Mijn positie is veranderd. Discussies en aan de touwtjes trekken is er niet meer bij. Die stap heb ik bewust genomen. Nick is de man van de toekomst en daar moet hij alle ruimte voor nemen c.q krijgen.”
Wilt u Nico nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik doe het wat rustiger aan dan voorheen, Nick heeft het prima op de rit dus ik heb wat meer flexibiliteit. Hij weet dat hij nog steeds bij mij terecht kan als sparringpartner, maar de dagelijkse leiding ligt bij hem. Ik geef hem mijn visie op dingen, maar de beslissingen liggen ook bij hem. Dat geeft mij veel rust.
Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn de aankoop, verkoop en taxatie van horecabedrijven en horecapanden. En bemiddeling bij huur en verhuur van horecapanden uiteraard.
Ik doe dingen nog veel op mijn eigen manier, maar ik probeer de nieuwe processen en werkwijzen wel te respecteren. Het bedrijf is nu veel groter dan vroeger. Er zijn veel meer dossiers, ze zijn veel bewerkelijker en aan- en verkopers stellen veel hogere eisen dan voorheen. Daarbij heb je nu de digitalisatie en is het juridisch ingewikkelder geworden. Alles moet zo tot in de puntjes geregeld worden.
Mijn belangstelling ligt bij makelen en daarbij de link leggen tussen vraag en aanbod. Ik heb mijn netwerk van oudsher. Veel relaties spreek ik regelmatig onder het genot van een kop koffie. Tijdens onderhandelingen bel ik liever rechtstreeks dan het schrijven van een lange mail. Dat praat wat makkelijker. Dat is mijn ding. Voor “het nieuwe werken”, heb ik Nick of één van de assistent makelaars. Het is anders ook niet te doen om met de duizenden relaties van nu op die manier contact te onderhouden. We vullen elkaar hier op die manier goed aan.
Ik breng verder gewoon een hoop kennis en ervaring in. Tijden en details veranderen maar het is in grote lijnen vaak een herhaling van zetten. Het is een cyclus. Nick vraagt ook nog steeds regelmatig advies. Hij neemt dat mee in zijn bedrijfsvoering. Ik had die ervaring niet en moest dat leren. Hij kan vragen. Hij kan zijn en mijn ervaring gebruiken in een casus. Het is prettig als je dat hebt.
“Ik ben een onderhandelaar, bemiddelaar. Anticiperen op degene die tegenover je zit. Aanvoelen is belangrijk.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Wij zijn nuchter, transparant en doen eerlijk zaken"
Voor mij is het heel belangrijk om transparant te zijn. We hebben een lange termijn visie en daar hoort dat gewoon bij. Verder zijn we niet van poespas, ik hoef iets niet op te blazen of te verdraaien. Het is wat het is. Natuurlijk weten we onze positie (lees: die van onze opdrachtgever) goed te onderbouwen en wordt er gerust slim gehandeld, maar dat kan ook op een nette en nuchtere manier. Tijdens mijn werk is deze kernwaarde een soort van “geweten”, waar ik me graag door laat leiden. Voelt het niet transparant en eerlijk, dan gaan we het niet doen.”
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Werk voelt voor mij niet meer als een verplichting en ik werk wanneer ik wil. In mijn vrije tijd fiets ik graag en ik ben sinds een aantal jaar weer begonnen met biljarten. Dat deed ik vroeger al erg graag, maar dit schoot er op een bepaald moment bij in. Daarnaast sport ik graag en maak ik graag een reisje naar een mooie stad of omgeving met mijn vrouw Eri.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over je vader Nico en jullie samenwerking?
Tja, wat zal ik zeggen. Ik ben een enorme geluksvogel dat ik dit met mijn vader heb kunnen doen én nog steeds kan blijven doen. Hij ook hoor! Haha. Ik was niet echt een gemotiveerde student, dus ik begon vroeg – op mijn 17e - bij mijn vader te werken. Toen hadden we nog geen grote plannen, we zouden “wel even zien hoe het liep”. Gaandeweg bleek de appel niet ver van de boom te zijn gevallen. We keken naar veel dingen hetzelfde en ik kreeg letterlijk alles met de paplepel ingegoten.
Mijn vader was openhartig en eerlijk, ook over fouten die hij had gemaakt en problemen die hij heeft moeten oplossen in zijn carrière. Het is leuk om de goeie ervaringen te leren van een ander, maar de slechte ervaringen maken het plaatje compleet. Dat wil niet iedereen delen vanwege trots, schaamte of dat soort dingen. Mijn vader heeft dit naar mij toe nooit gehad en geeft mij alles mee wat hij weet. Bijna iedereen heeft een opstapje nodig en voor mij was dat mijn vader. Je hoort wel eens dat mensen het niet leuk vinden om te horen: “Dat heb je aan je pa te danken.” Dat vind ik juist een terechte erkenning in mijn geval. Voor de kans die hij mij heeft gegeven ben ik hem nog iedere dag dankbaar. Een kans is echter alleen een begin, uiteindelijk moet je het wel zélf doen.
Tot op de dag van vandaag werken we heel goed samen. We zijn gerust op veel vlakken anders en we doen dingen dan ook anders, maar in grote lijnen hebben we dezelfde visie, delen we een groot respect voor elkaar en genieten we maximaal van het feit dat we dit samen allemaal mogen beleven. Niet iedereen kan zeggen dat hij samen met zijn vader of zoon aan een succesvol bedrijf werkt. Je mag best weten, er gaan heel wat flessen wijn en horloges met inscripties door om te vieren wat we samen hebben bereikt. Ik kan hier nog 100 pagina’s over schrijven, maar neem van mij aan dat ik super trots ben en dat we een super goed team zijn.
Over Eri Zuurbier - van Halst
Kort en krachtig
Met ruim twintig jaar ervaring is Eri – moeder van Nick en echtgenote van Nico - onmisbaar als administratief medewerker bij Van Alkemare. Ze noemt zichzelf een manusje van alles; ze ondersteunt Sacha, Joeri, Manou en Elly met de dagelijkse gang van zaken. Door de sfeer binnen het team en de reuring die het werken op kantoor met zich meebrengt, is Eri er erg graag. Ze is een toegevoegde waarde voor haar mannen en voor het kantoor in de vorm van even sparren, meedenken, opvangen, ervaring en rust brengen.
Wilt u Eri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Voorheen deed ik veel meer binnen Van Alkemare, maar nu de binnendienst is gegroeid heb ik een stapje terug kunnen doen. Ik vind het super leuk om in het bedrijf van mijn “jongste spruitje” te werken maar full time meedraaien wil ik niet meer. Ik ben liever vliegende keep, voor de momenten dat zij mij nodig hebben. De rest van mijn tijd besteed ik aan mijn prachtige kleinkinderen en tijd voor mezelf. Mijn werkzaamheden bestaan uit aanname van de telefoon, ondersteuning op administratief gebied, schoonhouden kantoor en ontvangst van gasten en relaties op kantoor.
“Iedereen hoort een beetje bij de familie bij ons op kantoor. Het is een klein bedrijf dus vertrouwen en respect spelen een grote rol. Het draait allemaal om familie bij mij. Ik ben een trotse echtgenote, moeder en inmiddels ook oma.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
De kernwaarde“Wij zijn als familie”, spreekt mij het meest aan.
Als familiebedrijf zijn we intern en extern een betrokken organisatie. De makelaardij is een vakgebied waarbij een opdrachtgever een persoonlijke klik moet hebben met de mensen en het bedrijf. Ook de mensen die bij ons werken waarderen een persoonlijke benadering en zijn sociaal ingesteld. Als familie kan je ook alles zeggen, kan je jezelf zijn en bestaat er respect voor elkaars mening. Dat is belangrijk tussen collega's maar ook tussen makelaar en opdrachtgever. Dat past dus allemaal goed bij onze bedrijfscultuur.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik heb zes kleinkinderen en dinsdag is mijn oppasdag, wat ik hartstikke leuk vind. Maar ook tussendoor pas ik veel op. Voor ik het weet zijn ze groot…. Ook ben ik mantelzorger voor mijn moeder. Het ritme wat ik nu heb verveelt me nooit, er is altijd genoeg te doen. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn.
Nick, kan jij tot slot nog iets vertellen over jouw moeder Eri?
Mijn moeder heeft mijn vader altijd bijgestaan en heeft op de achtergrond altijd een grote rol gespeeld. Ook in de samenwerking tussen mijn vader en mij was het heerlijk om af en toe even bij haar mijn ei kwijt te kunnen. Dat is nu eenmaal af en toe nodig. Later wilde ze wat rustig aan doen – wat ik volkomen begrijp – en nu is ze er voornamelijk voor het gezelliger werken aan de administratie van de bedrijven van mijn vader en mijn broer. Het blijft super leuk om haar hier mee te zien draaien. Stuntelen met de nieuwe software updates die ik dan weer eens verzin, prachtig. Haha. Maar ze doet het allemaal gewoon hoor, die bijt zich er gewoon in vast totdat ze het voor elkaar heeft.”
Met ruim twintig jaar ervaring is Eri – moeder van Nick en echtgenote van Nico - onmisbaar als administratief medewerker bij Van Alkemare. Ze noemt zichzelf een manusje van alles; ze ondersteunt Sacha, Joeri, Manou en Elly met de dagelijkse gang van zaken. Door de sfeer binnen het team en de reuring die het werken op kantoor met zich meebrengt, is Eri er erg graag. Ze is een toegevoegde waarde voor haar mannen en voor het kantoor in de vorm van even sparren, meedenken, opvangen, ervaring en rust brengen.
Wilt u Eri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Voorheen deed ik veel meer binnen Van Alkemare, maar nu de binnendienst is gegroeid heb ik een stapje terug kunnen doen. Ik vind het super leuk om in het bedrijf van mijn “jongste spruitje” te werken maar full time meedraaien wil ik niet meer. Ik ben liever vliegende keep, voor de momenten dat zij mij nodig hebben. De rest van mijn tijd besteed ik aan mijn prachtige kleinkinderen en tijd voor mezelf. Mijn werkzaamheden bestaan uit aanname van de telefoon, ondersteuning op administratief gebied, schoonhouden kantoor en ontvangst van gasten en relaties op kantoor.
“Iedereen hoort een beetje bij de familie bij ons op kantoor. Het is een klein bedrijf dus vertrouwen en respect spelen een grote rol. Het draait allemaal om familie bij mij. Ik ben een trotse echtgenote, moeder en inmiddels ook oma.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
De kernwaarde“Wij zijn als familie”, spreekt mij het meest aan.
Als familiebedrijf zijn we intern en extern een betrokken organisatie. De makelaardij is een vakgebied waarbij een opdrachtgever een persoonlijke klik moet hebben met de mensen en het bedrijf. Ook de mensen die bij ons werken waarderen een persoonlijke benadering en zijn sociaal ingesteld. Als familie kan je ook alles zeggen, kan je jezelf zijn en bestaat er respect voor elkaars mening. Dat is belangrijk tussen collega's maar ook tussen makelaar en opdrachtgever. Dat past dus allemaal goed bij onze bedrijfscultuur.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik heb zes kleinkinderen en dinsdag is mijn oppasdag, wat ik hartstikke leuk vind. Maar ook tussendoor pas ik veel op. Voor ik het weet zijn ze groot…. Ook ben ik mantelzorger voor mijn moeder. Het ritme wat ik nu heb verveelt me nooit, er is altijd genoeg te doen. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn.
Nick, kan jij tot slot nog iets vertellen over jouw moeder Eri?
Mijn moeder heeft mijn vader altijd bijgestaan en heeft op de achtergrond altijd een grote rol gespeeld. Ook in de samenwerking tussen mijn vader en mij was het heerlijk om af en toe even bij haar mijn ei kwijt te kunnen. Dat is nu eenmaal af en toe nodig. Later wilde ze wat rustig aan doen – wat ik volkomen begrijp – en nu is ze er voornamelijk voor het gezelliger werken aan de administratie van de bedrijven van mijn vader en mijn broer. Het blijft super leuk om haar hier mee te zien draaien. Stuntelen met de nieuwe software updates die ik dan weer eens verzin, prachtig. Haha. Maar ze doet het allemaal gewoon hoor, die bijt zich er gewoon in vast totdat ze het voor elkaar heeft.”
Over Elly Dekker
Kort en krachtig
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Al sinds 2011 is Elly een spil waar het kantoor van Van Alkemare om draait. Van de telefoon aannemen tot nieuwsbrieven versturen, brochures opmaken, agendabeheer en de financiële administratie, Elly doet het graag. Met haar uitstekende kennis van de Nederlandse taal, haar humor, haar kennis van zaken en precisie maakt Elly echt het verschil als binnendienst medewerker. Heeft u vragen over het administratieve beheer en de lopende horecatransacties, dan kunt u bij Elly terecht.
Wilt u Elly nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Oorspronkelijk ben ik aangenomen om in het familiebedrijf Van Alkemare eerst heel klein de basiszaken op kantoor aan te pakken. Ik was de eerste buiten de familie die er werkzaam was. Het was even wennen om, na ruim twintig jaar bij een grote verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt, zo klein verder te gaan. Het is niet met elkaar te vergelijken, maar ik heb me sindsdien onderdeel van de familie gevoeld.
Ik ben veel bezig met de algemene inkomende mail verwerken, binnenkomende telefoontjes aannemen, de agenda’s van de makelaars beheren, documenten opmaken, nieuwsbrieven versturen, dossiers opstarten, afsluiten en archiveren, brochures opmaken van nieuwe objecten, de financiële administratie en het administratieve beheer. Ik ben sterk in het controleren en aanpassen van lappen tekst. Goed en begrijpelijk Nederlands schrijven is belangrijk in de makelaardij en daarbij ben ik ook secuur en precies. Precies zijn is iets wat bij mij en mijn werk past.
Ik kan hier mezelf blijven ontwikkelen en ook andere mensen dingen leren. Daarin voel ik me ook echt gewaardeerd. Ook al is er voor alles een werkwijze vastgelegd binnen het bedrijf, ik krijg ook de ruimte om de dingen op mijn manier te doen. Ik heb het vertrouwen van Nick en hij weet dat het goedkomt. Daarnaast kan ik nog steeds alles aan hem vragen en van hem blijven leren. Van Alkemare is een klein bedrijf, maar we zijn groeiend en van alle leeftijden. Het is soms afwachten hoe het werkt, maar het gaat echt goed. Het is een mooie samenstelling van mensen.
“Ik ben echt iemand voor de binnendienst. Ik vind het heel fijn gestructureerd met het werk bezig te zijn waar ik verstand van heb. Werken in de binnendienst van de makelaardij doe ik daarom graag.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt de kernwaarde "Wij zijn als familie" mij het meest aan.
Vanaf het begin af aan heb ik mij welkom gevoeld in het bedrijf. Waar ik eerst echt alleen met Nick en zijn ouders heb gewerkt kwamen daar later steeds meer werknemers “van buitenaf” bij. Het klikte eigenlijk snel met al mijn collega’s, er valt niemand ‘buiten de boot’ in dit bedrijf. Je kunt altijd wel je verhaal kwijt bij iemand, zowel privé als werkgericht. Er is altijd een luisterend oor dus ja het voelt als familie!
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik werk drie dagen bij Van Alkemare en daarnaast zing ik in een projectkoor en ben ik souffleuse bij een toneelvereniging. Ik heb een passie voor zingen en muziek en zing ook graag op kantoor. Dit wordt niet altijd gewaardeerd, dus dan probeer ik me in te houden, hahaha. De ruimte voor humor, de fijne samenwerking met de collega’s en het plezier wat ik in mijn werk heb is waardoor ik iedere keer weer graag naar mijn werk ga.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Elly en jullie samenwerking?
Elly was in 2011 de eerste medewerker die ik aannam, na de overname van het bedrijf van mijn vader op 01 januari dat jaar. Elly heeft dus samen met mij en mijn vader aan de fundering gestaan van wat Van Alkemare op dit moment is. De overname was natuurlijk een spannende stap, maar voor mij lang niet zo spannend als het aannemen van mijn eerste personeelslid. Je weet nooit of het klikt en als je een klein bedrijf hebt, zit je veel op elkaars lip en ben je erg afhankelijk van elkaar. Gelukkig bleek het een gouden zet. Ik ben nog steeds super blij met El en voel me trots en dankbaar als ik bedenk hoe we nu nog steeds met veel plezier samenwerken en hoe we samen op dit punt zijn gekomen.”
Over Manou Zuidhof
Kort en krachtig
Manou is een creatieve duizendpoot en vindt niet snel iets spannend. Ze draait haar hand niet om voor lastige vraagstukken op kantoor en is secretarieel de rechterhand van de makelaars. U kunt bij haar terecht voor het inplannen van verkoopgesprekken, vragen over de brochures, de koopaktes en de afhandeling van de technische klachten van de afdeling beheer.
Wilt u Manou nog beter leren kennen? Onderstaand vindt u een interview waarin Manou antwoord geeft op verschillende vragen.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben in januari 2014 begonnen bij Van Alkemare met de verkoop van tweede woningen in Turkije. Toen Nick het bedrijf in Nederland overnam, is Nico zich daar een tijdje op gaan richten. Ik beheer nog steeds de site en ben het aanspreekpunt, maar Nico doet de transacties daar. Na een jaar ben ik voor de horecamakelaardij gaan werken, voor Nick. Ik werk momenteel drie dagen in de week. Ik verricht secretariële werkzaamheden, ondersteun het team van makelaars, doe het beheer van de agenda en handel technische klachten af voor de afdeling beheer. Ik maak brochures en werk contracten uit (onder andere koop- en huurcontracten) en verwerk binnenkomende telefoontjes en mailtjes. Ook doe ik er veel leuke dingen naast. Zo heb ik de spreekkamer van Van Alkemare gestyled, toen we als team het hele kantoor hebben aangepakt. Hoe leuk dat iedereen hier de kwast oppakt en een handje meehelpt. Dat zegt wat over de mensen hier en dat spreekt mij aan.
Ik ben de horecabranche echt gaan waarderen; het is altijd bruisend en levend. Ik houd van ordelijk en netjes en dat vind Nick ook belangrijk dus dat voelt hier goed. Het bedrijf is extreem groeiende, dus de druk is soms hoog maar dat houdt het ook spannend en uitdagend. Ook word ik bij heel veel dingen betrokken door Nick. Dat is fijn, want ik heb nieuwe dingen en uitdagingen nodig.
Welke kernwaarde spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt "Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus" mij het meest aan.
Ieder mens is uniek en alle mensen in ons team staan met de neuzen dezelfde kant op. Terwijl iedere individu zichzelf kan blijven vormen we als geheel een topteam. We willen allemaal het beste voor het bedrijf en natuurlijk ook voor ons zelf. Door te bouwen aan Van Alkemare bouwen we ook aan ons zelf. We jagen mooie doelen na en streven altijd naar excellence.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Eri heeft eens gezegd dat ik hier alles aan elkaar brei en de rode draad ben. Dit is een mooie metafoor voor mijn creativiteit en hoe ik ook privé in het leven sta. Ik heb een hobbywinkel gehad en ik was daar voornamelijk bezig met het geven van workshops e.d. Nu werk ik als vrijwilliger bij de voedselbank. Ik ben een bezige bij en ik wil altijd wat betekenen voor mijn naasten.
Sinds een paar jaar woon ik aan het water en geniet ik van de rust, het uitzicht en het water. Je kunt me regelmatig vinden met vriendinnen op een bootje al varende naar het gezellige Alkmaar of het mooie Broek op Langedijk.
“Elke dag is een fantastisch geschenk en het waard om daar het mooiste en beste uit te halen”
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Manou en jullie samenwerking?
Manou werkt hier sinds 2014, eerst 1 dag in de week en inmiddels 3 dagen. Als ik het voor het zeggen had, zou ze hier 5 dagen in de week zitten. Ze is een allround topper en ze is enorm betrokken. Helaas blijft ze haar kinderen als excuus gebruiken om dat nog even uit te stellen haha. Dat is eigenlijk niet in lijn met haar karakter, want Manou moet ik in alles eerder afremmen dan aanjagen. Manou krijgt een steeds grotere rol in de binnendienst en dat geeft mij de vrijheid om verder te bouwen aan het bedrijf. We werken met een “platte organisatie structuur” en ik weet dat het hele team zonder mij (een hele tijd) prima zou doordraaien, maar er is altijd iemand nodig die het overzicht bewaart. Die rol verschuift steeds meer van mij naar Manou en als er iemand is aan wie ik dat kan toevertrouwen, is zij dit wel. Manou kan soms wat zakelijk en direct zijn, maar geloof me die vrouw heeft een hart van goud.
Manou is een creatieve duizendpoot en vindt niet snel iets spannend. Ze draait haar hand niet om voor lastige vraagstukken op kantoor en is secretarieel de rechterhand van de makelaars. U kunt bij haar terecht voor het inplannen van verkoopgesprekken, vragen over de brochures, de koopaktes en de afhandeling van de technische klachten van de afdeling beheer.
Wilt u Manou nog beter leren kennen? Onderstaand vindt u een interview waarin Manou antwoord geeft op verschillende vragen.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben in januari 2014 begonnen bij Van Alkemare met de verkoop van tweede woningen in Turkije. Toen Nick het bedrijf in Nederland overnam, is Nico zich daar een tijdje op gaan richten. Ik beheer nog steeds de site en ben het aanspreekpunt, maar Nico doet de transacties daar. Na een jaar ben ik voor de horecamakelaardij gaan werken, voor Nick. Ik werk momenteel drie dagen in de week. Ik verricht secretariële werkzaamheden, ondersteun het team van makelaars, doe het beheer van de agenda en handel technische klachten af voor de afdeling beheer. Ik maak brochures en werk contracten uit (onder andere koop- en huurcontracten) en verwerk binnenkomende telefoontjes en mailtjes. Ook doe ik er veel leuke dingen naast. Zo heb ik de spreekkamer van Van Alkemare gestyled, toen we als team het hele kantoor hebben aangepakt. Hoe leuk dat iedereen hier de kwast oppakt en een handje meehelpt. Dat zegt wat over de mensen hier en dat spreekt mij aan.
Ik ben de horecabranche echt gaan waarderen; het is altijd bruisend en levend. Ik houd van ordelijk en netjes en dat vind Nick ook belangrijk dus dat voelt hier goed. Het bedrijf is extreem groeiende, dus de druk is soms hoog maar dat houdt het ook spannend en uitdagend. Ook word ik bij heel veel dingen betrokken door Nick. Dat is fijn, want ik heb nieuwe dingen en uitdagingen nodig.
Welke kernwaarde spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt "Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus" mij het meest aan.
Ieder mens is uniek en alle mensen in ons team staan met de neuzen dezelfde kant op. Terwijl iedere individu zichzelf kan blijven vormen we als geheel een topteam. We willen allemaal het beste voor het bedrijf en natuurlijk ook voor ons zelf. Door te bouwen aan Van Alkemare bouwen we ook aan ons zelf. We jagen mooie doelen na en streven altijd naar excellence.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Eri heeft eens gezegd dat ik hier alles aan elkaar brei en de rode draad ben. Dit is een mooie metafoor voor mijn creativiteit en hoe ik ook privé in het leven sta. Ik heb een hobbywinkel gehad en ik was daar voornamelijk bezig met het geven van workshops e.d. Nu werk ik als vrijwilliger bij de voedselbank. Ik ben een bezige bij en ik wil altijd wat betekenen voor mijn naasten.
Sinds een paar jaar woon ik aan het water en geniet ik van de rust, het uitzicht en het water. Je kunt me regelmatig vinden met vriendinnen op een bootje al varende naar het gezellige Alkmaar of het mooie Broek op Langedijk.
“Elke dag is een fantastisch geschenk en het waard om daar het mooiste en beste uit te halen”
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Manou en jullie samenwerking?
Manou werkt hier sinds 2014, eerst 1 dag in de week en inmiddels 3 dagen. Als ik het voor het zeggen had, zou ze hier 5 dagen in de week zitten. Ze is een allround topper en ze is enorm betrokken. Helaas blijft ze haar kinderen als excuus gebruiken om dat nog even uit te stellen haha. Dat is eigenlijk niet in lijn met haar karakter, want Manou moet ik in alles eerder afremmen dan aanjagen. Manou krijgt een steeds grotere rol in de binnendienst en dat geeft mij de vrijheid om verder te bouwen aan het bedrijf. We werken met een “platte organisatie structuur” en ik weet dat het hele team zonder mij (een hele tijd) prima zou doordraaien, maar er is altijd iemand nodig die het overzicht bewaart. Die rol verschuift steeds meer van mij naar Manou en als er iemand is aan wie ik dat kan toevertrouwen, is zij dit wel. Manou kan soms wat zakelijk en direct zijn, maar geloof me die vrouw heeft een hart van goud.
Over Sacha Boots
Kort en krachtig
Sacha is in zijn functie assistent horecamakelaar een goede aanvulling op het team. Hij is actiegericht, jong en kijkt met een frisse blik. Sacha is handig met computers en sociale media. Om het vak van horecamakelaar te leren gaat hij een opleiding volgen en zoveel mogelijk met Nick op pad. Daar leert hij heel veel van. Sacha is makkelijk in de omgang en kan zich goed aanpassen aan de situatie. Hij houdt zich bezig van het eerste gesprek met de klanten tot de bezichtiging. U kunt bij hem terecht voor ondersteunende zaken in zijn eigen dossiers en de dossiers waarbij hij Nico of Nick ondersteunt.
Wilt u Sacha nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Na mijn opleiding Marketing en communicatie en mijn bijbaan in het restaurant van De Heeren van Sonoy ben ik bij Van Alkemare gaan werken. Als assistent horecamakelaar kijk ik met een frisse blik naar de zaken. Bovendien ben ik handig met computers en sociale media en ondersteun ik zowel de binnen- als buitendienst.
Ik kan op elk niveau met mensen praten. Dat is wel een van de dingen die je moet hebben in dit vak vind ik. Ik ondersteun Nico en Nick bij de dossiers die zij draaien en ik probeer ondertussen zoveel mogelijk te leren. Ik neem onder andere bezichtigingen over, neem de telefoon aan, doe opnames van nieuw panden, maak foto’s, maak brochures en start en sluit dossiers. Ik ben volledig thuis in het online systeem van Van Alkemare. Ik houd me met verschillende dossiers bezig van het eerste kennismakingsgesprek, tot bezichtigingen en uiteindelijk de overdracht.
Er komt zoveel bij het vak kijken, je bent nooit uitgeleerd. Ik ben heel eager om te leren. Ik zie en lees veel mails zodat ik weet hoe Nick en Nico dit aanpakken. Ik kan zeggen wat ik wil en Nick staat er altijd open voor maar hij trekt ook altijd zijn eigen plan, wat goed is, want hij is de verantwoordelijke. Ik zie mijn toekomst hier. Ik heb stage gelopen bij een woningmakelaar, wat anders is, maar wat mij wel liet zien hoe leuk het vak van makelaar is. De vrijheid en het contact met mensen is fijn. Niet continue op dezelfde werkplek zitten. Ik ben erg gedreven en ik voel me bij Van Alkemare op mijn plek; het voelt als familie.
“Ik moet mijn jongheid compenseren met de kennis die er is dus ik probeer zoveel mogelijk te leren. Die gelegenheid heb ik hier en daar geniet ik van.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Duidelijk en onderbouwd". Ik vind het gaaf mensen te overtuigen van mijn onderbouwde mening. Het leukste vind ik iemand die het in eerste instantie niet met mij eens is, toch van gedachten te doen veranderen door middel van onderbouwde argumenten en oprecht advies. Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar iemand anders zijn of haar mening, als deze ook nog met sterke argumenten is onderbouwd krijg ik hier een glimlach van en onderken ik ook graag zijn of haar gelijk.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik voetbal bij AFC 34 zaterdag 1 en daar ben ik ook fanatiek. Dat is wel iets wat bij mij hoort. Ik ga er altijd voor. Verder geniet ik nog even van de vrijheid en ben ik in de weekenden veel “marktonderzoek” aan het doen in de cafés van Alkmaar haha. Ook heb ik net 3 maanden door Zuid Oost Azië gereisd en dat was ook echt een super mooie ervaring. Straks gaat naast mijn werk mijn studie voor registermakelaar/taxateur beginnen, dus dan krijgt dat prioriteit.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Sacha en jullie samenwerking?
Sacha is in 2018 bij ons komen werken toen ik voor het eerst op zoek was naar hulp in de buitendienst. Tot dat moment draaiden mijn vader en ik de buitendienst volledig, maar de portefeuille bleef groeien dus Sacha was hard nodig. Sas is een slimme gozer, heeft in de horeca gewerkt en wil heel graag makelaar worden. Een mooie combinatie voor deze functie. Sas is voor zijn leeftijd trouwens ook een bijzonder attente jongen. Hij wijst mij er nog wel eens op als hij vind dat ik “iets te snel schakelde” of “een wat grof grapje maakte”. Volkomen onterecht natuurlijk haha, maar super dat hij me daarop wijst. In een tijd waarin veel mensen van zijn leeftijd grotendeels leven in de wereld van hun telefoon, vind ik het mooi om te zien hoe hij zich bezig houdt met zijn “offline” omgeving en dat hij ziet en voelt wat er om hem heen gebeurt. Sacha is een “mensen mens”. Dat is en blijft enorm belangrijk in ons vak. Ik streef ernaar hem de omgeving te blijven bieden waarin hij zich kan blijven ontwikkelen als mens en makelaar. De rest doet hij zelf wel. Tijdens een leuke teamsessie hier op kantoor kwamen de volgende persoonlijke eigenschappen van Sacha naar voren: leergierig, ambitieus, gastvrij, geïnteresseerd in anderen, open blik. Hierin herken ik hem ook echt wel.
Sacha is in zijn functie assistent horecamakelaar een goede aanvulling op het team. Hij is actiegericht, jong en kijkt met een frisse blik. Sacha is handig met computers en sociale media. Om het vak van horecamakelaar te leren gaat hij een opleiding volgen en zoveel mogelijk met Nick op pad. Daar leert hij heel veel van. Sacha is makkelijk in de omgang en kan zich goed aanpassen aan de situatie. Hij houdt zich bezig van het eerste gesprek met de klanten tot de bezichtiging. U kunt bij hem terecht voor ondersteunende zaken in zijn eigen dossiers en de dossiers waarbij hij Nico of Nick ondersteunt.
Wilt u Sacha nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Na mijn opleiding Marketing en communicatie en mijn bijbaan in het restaurant van De Heeren van Sonoy ben ik bij Van Alkemare gaan werken. Als assistent horecamakelaar kijk ik met een frisse blik naar de zaken. Bovendien ben ik handig met computers en sociale media en ondersteun ik zowel de binnen- als buitendienst.
Ik kan op elk niveau met mensen praten. Dat is wel een van de dingen die je moet hebben in dit vak vind ik. Ik ondersteun Nico en Nick bij de dossiers die zij draaien en ik probeer ondertussen zoveel mogelijk te leren. Ik neem onder andere bezichtigingen over, neem de telefoon aan, doe opnames van nieuw panden, maak foto’s, maak brochures en start en sluit dossiers. Ik ben volledig thuis in het online systeem van Van Alkemare. Ik houd me met verschillende dossiers bezig van het eerste kennismakingsgesprek, tot bezichtigingen en uiteindelijk de overdracht.
Er komt zoveel bij het vak kijken, je bent nooit uitgeleerd. Ik ben heel eager om te leren. Ik zie en lees veel mails zodat ik weet hoe Nick en Nico dit aanpakken. Ik kan zeggen wat ik wil en Nick staat er altijd open voor maar hij trekt ook altijd zijn eigen plan, wat goed is, want hij is de verantwoordelijke. Ik zie mijn toekomst hier. Ik heb stage gelopen bij een woningmakelaar, wat anders is, maar wat mij wel liet zien hoe leuk het vak van makelaar is. De vrijheid en het contact met mensen is fijn. Niet continue op dezelfde werkplek zitten. Ik ben erg gedreven en ik voel me bij Van Alkemare op mijn plek; het voelt als familie.
“Ik moet mijn jongheid compenseren met de kennis die er is dus ik probeer zoveel mogelijk te leren. Die gelegenheid heb ik hier en daar geniet ik van.”
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Dan kies ik voor: "Duidelijk en onderbouwd". Ik vind het gaaf mensen te overtuigen van mijn onderbouwde mening. Het leukste vind ik iemand die het in eerste instantie niet met mij eens is, toch van gedachten te doen veranderen door middel van onderbouwde argumenten en oprecht advies. Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar iemand anders zijn of haar mening, als deze ook nog met sterke argumenten is onderbouwd krijg ik hier een glimlach van en onderken ik ook graag zijn of haar gelijk.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik voetbal bij AFC 34 zaterdag 1 en daar ben ik ook fanatiek. Dat is wel iets wat bij mij hoort. Ik ga er altijd voor. Verder geniet ik nog even van de vrijheid en ben ik in de weekenden veel “marktonderzoek” aan het doen in de cafés van Alkmaar haha. Ook heb ik net 3 maanden door Zuid Oost Azië gereisd en dat was ook echt een super mooie ervaring. Straks gaat naast mijn werk mijn studie voor registermakelaar/taxateur beginnen, dus dan krijgt dat prioriteit.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Sacha en jullie samenwerking?
Sacha is in 2018 bij ons komen werken toen ik voor het eerst op zoek was naar hulp in de buitendienst. Tot dat moment draaiden mijn vader en ik de buitendienst volledig, maar de portefeuille bleef groeien dus Sacha was hard nodig. Sas is een slimme gozer, heeft in de horeca gewerkt en wil heel graag makelaar worden. Een mooie combinatie voor deze functie. Sas is voor zijn leeftijd trouwens ook een bijzonder attente jongen. Hij wijst mij er nog wel eens op als hij vind dat ik “iets te snel schakelde” of “een wat grof grapje maakte”. Volkomen onterecht natuurlijk haha, maar super dat hij me daarop wijst. In een tijd waarin veel mensen van zijn leeftijd grotendeels leven in de wereld van hun telefoon, vind ik het mooi om te zien hoe hij zich bezig houdt met zijn “offline” omgeving en dat hij ziet en voelt wat er om hem heen gebeurt. Sacha is een “mensen mens”. Dat is en blijft enorm belangrijk in ons vak. Ik streef ernaar hem de omgeving te blijven bieden waarin hij zich kan blijven ontwikkelen als mens en makelaar. De rest doet hij zelf wel. Tijdens een leuke teamsessie hier op kantoor kwamen de volgende persoonlijke eigenschappen van Sacha naar voren: leergierig, ambitieus, gastvrij, geïnteresseerd in anderen, open blik. Hierin herken ik hem ook echt wel.
Over Joeri Peetoom
Kort en krachtig
Joeri is sinds eind januari 2019 in dienst genomen bij Van Alkemare Horecamakelaardij, voor de functie Assistent Makelaar. Dat is feitelijk een makelaar in opleiding. Joeri was ruim 10 jaar werkzaam in de horeca als kok / souschef / chef-kok, volgt momenteel zijn studie richting gecertifieerd makelaar en is vastbesloten zo snel mogelijk volwaardig horecamakelaar te worden.
Als assistent makelaar ondersteunt hij momenteel de binnen- en buitendienst en krijgt hij alle facetten van het vak mee. Joeri krijgt u met regelmaat aan de telefoon als u het kantoor belt maar hij ontvangt u ook graag voor bezichtigingen. Het liefst is hij de hele dag buiten de deur en staat hij in contact met mensen. Joeri zegt hierover zelf: “Ik hou van interactie met klanten en opdrachtgevers en dan met name face-to-face interactie. Mensen zeggen meestal dat ik makkelijk ben in omgang. Zo voelt dat voor mij ook wel. Ik denk dat dit komt doordat ik iedereen gelijk behandel, geïnteresseerd ben en oprecht en duidelijk probeer te communiceren”.
Wilt u Joeri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik vervul nu de functie assistent makelaar, dus ik probeer iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen. Qua werkzaamheden betekent dat het draaien van de telefoondienst, brochures, inventarislijsten opnemen, contracten maken, bezichtigingen, onderhandelen, ondersteunen makelaars en dat soort zaken. Ik probeer daarbij wel zoveel mogelijk de makelaarskant op te blijven gaan, dat is tenslotte mijn doel. Als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor. Als ik iets doe wil ik er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Ik stort me nu dus voornamelijk op vakinhoudelijke en theoretische kennis. Daarnaast kijk ik goed om me heen om me zo meer te verdiepen in de omgang met mensen, bewustwording van rollen, belangen, visies en dergelijke. En dat dan weer gebruiken om goed te kunnen bemiddelen en trajecten tussen mensen soepel te laten verlopen. Ik wil gewoon mijn vak goed verstaan. Ik denk die doelen te bereiken door hard te werken, veel inzet te tonen, alles een beetje naar me toe te trekken en initiatief te nemen. Gewoon aanpakken. Wel ben ik ervan bewust ik dat nog lerende ben en nog niet alles zomaar kan en weet. Daarom werk ik graag nauw samen met mijn collega’s spar ik graag met hen over verschillende casussen die ik tegenkom in de makelaardij.
Waarom ik bij Van Alkemare ben gaan werken, en niet bij een andere makelaar? In eerste instantie omdat een goede kennis van mij de contacten legde tussen mij en Nick Zuurbier, eigenaar van Van Alkemare. Later werd ik mega enthousiast van de gesprekken die ik met Nick voerde. Ik vond het gewoon heel leuke gesprekken en werd enthousiast over de visie over het bedrijf, de functie en het leek me een leuk team. Ik vond de aanpak ook interessant: IQ test, persoonlijkheidstest, echt de diepte in tijdens de sollicitatie procedure. Ik had het gevoel dat het een professioneel bedrijf was, waar ik de ruimte krijg om mezelf te ontwikkelen en dingen te leren. Dat blijkt tot nu toe ook helemaal te kloppen. Ik mag alles vragen en ik krijg altijd eerlijke en onderbouwde antwoorden. We draaien regelmatig interne trainingen, vaak eindigend met een biertje, dat is plezierig leren! Nico en Nick nemen de moeite en de tijd om mij hun ervaringen mee te geven.
“Rust roest! Voor mij betekent dat net zoiets als stilstaan is achteruitgaan. Als ik iets doe steek ik daar veel tijd en energie in. Ik wil er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt mij de kernwaarde: “Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus” het meest aan. Dit omdat die kernwaarde het dichtst bij mezelf staat. Ik probeer altijd duidelijk en oprecht te zijn. Écht over te komen, zeggen waar het op staat en mijn standpunten te onderbouwen. Ik wil normaal met zowel opdrachtgevers als kandidaten kunnen praten, het hoeft allemaal geen showtje te zijn. Gewoon authentiek.
Met de contactmomenten met zowel opdrachtgevers als kandidaten merk ik dat er behoeften is aan professionaliteit maar een omgangssfeer die niet te “stijfjes” is. Verder is heldere en onderbouwde communicatie heel belangrijk. Ik streef ernaar om dat te kunnen bieden tijdens bezichtigen, verkoopgespreken en overige contactmomenten. Daarnaast sta ik ervoor om efficiënt en daadkrachtig te handelen, goede afspraken te maken en dat na te komen.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik geniet enorm van motorcrossen met mijn vader en broer, dat doe ik bijna elk weekend. Verder ben ik graag in de sportschool en doe ik regelmatig gezellig een biertje met vrienden op een terras. Ik heb nu de weekenden vrij en dat is een groot verschil met wat ik gewend was in de horeca. Ik kan ik dat daarom nog steeds erg waarderen. Momenteel draait alles eigenlijk even om werk, studie en verder gewoon zoveel mogelijk genieten. Verder heb ik altijd ideeën in mijn hoofd zoals investeren in vastgoed, beleggingsfondsen, aandelen en daar verdiep ik me ook graag in. Ik ben onlangs begonnen met investeren in een vastgoedbeleggingsfonds om daar al het een en ander in te ontdekken. Ik wil nu gewoon serieus mijzelf ontwikkelen en bouwen aan de toekomst.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Joeri en jullie samenwerking?
Joeri is hier sinds begin 2019 komen werken en ik kwam met hem in contact via een goeie relatie van mij. Joeri kwam meteen over als een enthousiaste en openhartige jongen met een goede dosis ambitie. Hij had een jaar of tien als kok gewerkt bij diverse restaurants en had een paar maanden vóór onze kennismaking besloten een carrière switch te maken naar de makelaardij. Hij was zijn opleiding al begonnen en combineerde dat met zijn fulltime baan in de horeca. Daar had ik respect voor. Daarbij volg ik onze slogan “hart voor horeca” ook bij het selecteren van nieuw personeel en dat belichaamt Joeri.
Joeri kan nog steeds genieten van de inzichten die wij krijgen bij de verschillende horecabedrijven die we zien en je ziet dat horeca nog steeds een van zijn passies is. Makelaardij is daar gewoon bij gekomen. Ik vond het ook zo mooi dat hij me na een verkoopgesprek vroeg: “Zal ik in de weekenden deze man nog even helpen als kok in de keuken? Hij heeft het zo zwaar.” Deze betreffende ondernemer had namelijk een probleem in zijn personele bezetting, waardoor hij na vele jaren ondernemerschap min of meer gedwongen werd te verkopen. Iets van deze tijd helaas, maar ik vind het mooi dat Joeri hierbij stil stond en zo betrokken was bij die man. Dat zegt wat over je instelling.
De ambitie van Joeri vind ik ook mooi om te zien. Hij is erg bezig met zichzelf ontwikkelen en is heel geïnteresseerd in alles wat er om hem heen gebeurt. Hij gaat er 100% voor. Ik zou Joeri als volgt in karaktereigenschappen omschrijven: hoog verantwoordelijkheidsgevoel, positief ingesteld, werkersmentaliteit, enthousiast, gemotiveerd en betrokken.
Joeri is sinds eind januari 2019 in dienst genomen bij Van Alkemare Horecamakelaardij, voor de functie Assistent Makelaar. Dat is feitelijk een makelaar in opleiding. Joeri was ruim 10 jaar werkzaam in de horeca als kok / souschef / chef-kok, volgt momenteel zijn studie richting gecertifieerd makelaar en is vastbesloten zo snel mogelijk volwaardig horecamakelaar te worden.
Als assistent makelaar ondersteunt hij momenteel de binnen- en buitendienst en krijgt hij alle facetten van het vak mee. Joeri krijgt u met regelmaat aan de telefoon als u het kantoor belt maar hij ontvangt u ook graag voor bezichtigingen. Het liefst is hij de hele dag buiten de deur en staat hij in contact met mensen. Joeri zegt hierover zelf: “Ik hou van interactie met klanten en opdrachtgevers en dan met name face-to-face interactie. Mensen zeggen meestal dat ik makkelijk ben in omgang. Zo voelt dat voor mij ook wel. Ik denk dat dit komt doordat ik iedereen gelijk behandel, geïnteresseerd ben en oprecht en duidelijk probeer te communiceren”.
Wilt u Joeri nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik vervul nu de functie assistent makelaar, dus ik probeer iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen. Qua werkzaamheden betekent dat het draaien van de telefoondienst, brochures, inventarislijsten opnemen, contracten maken, bezichtigingen, onderhandelen, ondersteunen makelaars en dat soort zaken. Ik probeer daarbij wel zoveel mogelijk de makelaarskant op te blijven gaan, dat is tenslotte mijn doel. Als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor. Als ik iets doe wil ik er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Ik stort me nu dus voornamelijk op vakinhoudelijke en theoretische kennis. Daarnaast kijk ik goed om me heen om me zo meer te verdiepen in de omgang met mensen, bewustwording van rollen, belangen, visies en dergelijke. En dat dan weer gebruiken om goed te kunnen bemiddelen en trajecten tussen mensen soepel te laten verlopen. Ik wil gewoon mijn vak goed verstaan. Ik denk die doelen te bereiken door hard te werken, veel inzet te tonen, alles een beetje naar me toe te trekken en initiatief te nemen. Gewoon aanpakken. Wel ben ik ervan bewust ik dat nog lerende ben en nog niet alles zomaar kan en weet. Daarom werk ik graag nauw samen met mijn collega’s spar ik graag met hen over verschillende casussen die ik tegenkom in de makelaardij.
Waarom ik bij Van Alkemare ben gaan werken, en niet bij een andere makelaar? In eerste instantie omdat een goede kennis van mij de contacten legde tussen mij en Nick Zuurbier, eigenaar van Van Alkemare. Later werd ik mega enthousiast van de gesprekken die ik met Nick voerde. Ik vond het gewoon heel leuke gesprekken en werd enthousiast over de visie over het bedrijf, de functie en het leek me een leuk team. Ik vond de aanpak ook interessant: IQ test, persoonlijkheidstest, echt de diepte in tijdens de sollicitatie procedure. Ik had het gevoel dat het een professioneel bedrijf was, waar ik de ruimte krijg om mezelf te ontwikkelen en dingen te leren. Dat blijkt tot nu toe ook helemaal te kloppen. Ik mag alles vragen en ik krijg altijd eerlijke en onderbouwde antwoorden. We draaien regelmatig interne trainingen, vaak eindigend met een biertje, dat is plezierig leren! Nico en Nick nemen de moeite en de tijd om mij hun ervaringen mee te geven.
“Rust roest! Voor mij betekent dat net zoiets als stilstaan is achteruitgaan. Als ik iets doe steek ik daar veel tijd en energie in. Ik wil er gewoon heel goed in worden. Dat had ik als kok en dat heb ik nu weer.
Welke kernwaarde van Van Alkemare spreekt jou het meest aan?
Van de kernwaarden van Van Alkemare spreekt mij de kernwaarde: “Wij zijn authentiek, oprecht en ambitieus” het meest aan. Dit omdat die kernwaarde het dichtst bij mezelf staat. Ik probeer altijd duidelijk en oprecht te zijn. Écht over te komen, zeggen waar het op staat en mijn standpunten te onderbouwen. Ik wil normaal met zowel opdrachtgevers als kandidaten kunnen praten, het hoeft allemaal geen showtje te zijn. Gewoon authentiek.
Met de contactmomenten met zowel opdrachtgevers als kandidaten merk ik dat er behoeften is aan professionaliteit maar een omgangssfeer die niet te “stijfjes” is. Verder is heldere en onderbouwde communicatie heel belangrijk. Ik streef ernaar om dat te kunnen bieden tijdens bezichtigen, verkoopgespreken en overige contactmomenten. Daarnaast sta ik ervoor om efficiënt en daadkrachtig te handelen, goede afspraken te maken en dat na te komen.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Ik geniet enorm van motorcrossen met mijn vader en broer, dat doe ik bijna elk weekend. Verder ben ik graag in de sportschool en doe ik regelmatig gezellig een biertje met vrienden op een terras. Ik heb nu de weekenden vrij en dat is een groot verschil met wat ik gewend was in de horeca. Ik kan ik dat daarom nog steeds erg waarderen. Momenteel draait alles eigenlijk even om werk, studie en verder gewoon zoveel mogelijk genieten. Verder heb ik altijd ideeën in mijn hoofd zoals investeren in vastgoed, beleggingsfondsen, aandelen en daar verdiep ik me ook graag in. Ik ben onlangs begonnen met investeren in een vastgoedbeleggingsfonds om daar al het een en ander in te ontdekken. Ik wil nu gewoon serieus mijzelf ontwikkelen en bouwen aan de toekomst.
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Joeri en jullie samenwerking?
Joeri is hier sinds begin 2019 komen werken en ik kwam met hem in contact via een goeie relatie van mij. Joeri kwam meteen over als een enthousiaste en openhartige jongen met een goede dosis ambitie. Hij had een jaar of tien als kok gewerkt bij diverse restaurants en had een paar maanden vóór onze kennismaking besloten een carrière switch te maken naar de makelaardij. Hij was zijn opleiding al begonnen en combineerde dat met zijn fulltime baan in de horeca. Daar had ik respect voor. Daarbij volg ik onze slogan “hart voor horeca” ook bij het selecteren van nieuw personeel en dat belichaamt Joeri.
Joeri kan nog steeds genieten van de inzichten die wij krijgen bij de verschillende horecabedrijven die we zien en je ziet dat horeca nog steeds een van zijn passies is. Makelaardij is daar gewoon bij gekomen. Ik vond het ook zo mooi dat hij me na een verkoopgesprek vroeg: “Zal ik in de weekenden deze man nog even helpen als kok in de keuken? Hij heeft het zo zwaar.” Deze betreffende ondernemer had namelijk een probleem in zijn personele bezetting, waardoor hij na vele jaren ondernemerschap min of meer gedwongen werd te verkopen. Iets van deze tijd helaas, maar ik vind het mooi dat Joeri hierbij stil stond en zo betrokken was bij die man. Dat zegt wat over je instelling.
De ambitie van Joeri vind ik ook mooi om te zien. Hij is erg bezig met zichzelf ontwikkelen en is heel geïnteresseerd in alles wat er om hem heen gebeurt. Hij gaat er 100% voor. Ik zou Joeri als volgt in karaktereigenschappen omschrijven: hoog verantwoordelijkheidsgevoel, positief ingesteld, werkersmentaliteit, enthousiast, gemotiveerd en betrokken.
Over Jaap Leenstra
Kort en krachtig
Na ruim 35 jaar ervaring als buitendienst medewerker bij verschillende bedrijven kent Jaap de mensen in de horeca. Als adviseur en relatiebeheerder stuurt hij u binnen Van Alkemare de goede weg op om uw horecaonderneming te kopen of verkopen. Hij is een vertrouwde partner, steekt 100% werk in de mensen en komt zijn afspraken na. Jaap is graag bezig en gaat met u in gesprek om daarna samen tot het beste resultaat te komen.
Wilt u Jaap nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben een man voor langs de weg. Na 35 jaar in een buitendienstfunctie bij onder andere Dupon Nederland, waar ik softijsmachines verkocht, besloot ik dat ik na mijn pensionering nog niet wilde stoppen met werken. Ik ben graag bezig en ontmoette Nico Zuurbier op de Horecava. Ik ken veel mensen in Noord- en Zuid-Holland en Flevoland en weet wat mijn toegevoegde waarde voor een bedrijf kan zijn. Nico en Nick zagen dit ook en waardeerden mijn werklust. Zij namen mij aan als relatiebeheerder en adviseur.
“Ik ga voor Van Alkemare mijn bestaande netwerk af, ik onderhoud het bestaande netwerk van Van Alkemare en ik bouw aan een nieuw netwerk. Dat is mijn toegevoegde waarde. Ik ben altijd eerlijk geweest en zal dat ook zeker blijven, dus ik word altijd warm ontvangen.”
Ik stuur de mensen op de goede weg om de zaken te kopen en verkopen. Ook ga ik bij bestaande opdrachtgevers langs om te kijken hoe het gaat en wat we kunnen verbeteren om sneller het gewenste resultaat te behalen. Of misschien zijn ze ontevreden of hebben ze tips en kunnen wij hier een les uit leren. Ik ga regelmatig met de horecamakelaars Nick en/of Nico mee, want je leert het beste langs de weg. Ik heb het hartstikke naar mijn zin.
Ik pas binnen dit familiebedrijf door de openheid van zaken die wij niet alleen aan de relaties en opdrachtgevers geven, maar ook onderling. Het is een hele open sfeer, we zijn eerlijk tegen elkaar en je kan hier met iedereen alles bespreken.
Ik ben zelf nooit ondernemer geworden, was daar nooit aan toe, maar had het misschien wel gekund. Daarom is het werk dat ik nu voor Van Alkemare doe zo fijn. Ik heb op deze manier een bepaalde mate van vrijheid en de rust dat het niet moet. Nu werk ik graag nog bij Van Alkemare een aantal jaren. De soms ontbrekende kennis krijg ik keurig aangereikt en anders is er overleg. Het is een open organisatie en je kunt alles vragen. We leren allemaal van elkaar.
Ik zie ons kantoor als een vertrouwde partner. We doen het goed voor de mensen, steken 100% werk in ze en we komen afspraken na. Op een eerlijke manier met elkaar omgaan is het belangrijkste. Bel als je te laat bent en meld als er iets is. Dat zie ik bij Van Alkemare en dat maakt dat ik me er ook fijn voel.
Ik heb een NLP training gedaan nadat ik gestopt was met werk, dit heeft me gebracht waar ik nu ben. Het heeft me meer rust gegeven, ook in mijn lijf. Ik pas het ook toe naar mijn klanten en mijn omgeving. Hoe zit je zelf in elkaar? Stel de W vragen aan elkaar om elkaar beter te leren kennen. Dit helpt mij en zo help ik het bedrijf weer.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Na mijn werkzame periode ben ik naar Santiago Compostella gelopen. In drie maanden tijd. Dit was werkelijk een groot feest. In het begin is het zwaar, je hoofd zit nog vol, maar toch heb ik doorgezet en ik heb daar geen spijt van gekregen. De laatste twee maanden waren fantastisch, echt een feestje, wat een ervaring. Ook heb ik een NLP training gevolgd, die me rust heeft gegeven. Ik weet nu beter hoe ik zelf in elkaar zit en dit helpt in het contact naar anderen toe. Ik loop nog steeds graag en maak daarnaast leuke reisjes en doe veel uitjes. Het is tijd om te genieten!
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Jaap en jullie samenwerking?
Jaap kenden wij al een aantal jaar als vertegenwoordiger van Dupon (we wisselden wel eens werk uit) en het was altijd een feest om even een ijsje te halen en bij te praten op Horecava. Nadat Jaap met pensioen ging kwamen we weer in contact. Jaap kon niet stilzitten en wij zochten iemand om extra aandacht te geven aan onze opdrachtgevers en ons netwerk. We zijn best een modern bedrijf geworden, maar ik wil toch ook een persoonlijk bedrijf blijven. Jaap rijdt de hele dag rondjes en gaat bij mensen op bezoek. Hij kijkt wat hij voor ze kan betekenen en hoe hij ze kan helpen. Intern noem ik Jaap onze “old school relatiebeheerder”. Hij heeft niet eens een email adres, maar belt en bezoekt mensen de hele dag. Jaap is verder echt een betrokken en enthousiast mens. Altijd geïnteresseerd in het verhaal van anderen en het zit in zijn natuur om mensen te binden. Dat heeft hij ook hier op kantoor. Dan komt hij binnen met een brede glimlach even vragen hoe het gaat. Hij vult ons team gewoon weer enorm aan en we genieten van zijn aanwezigheid.
Na ruim 35 jaar ervaring als buitendienst medewerker bij verschillende bedrijven kent Jaap de mensen in de horeca. Als adviseur en relatiebeheerder stuurt hij u binnen Van Alkemare de goede weg op om uw horecaonderneming te kopen of verkopen. Hij is een vertrouwde partner, steekt 100% werk in de mensen en komt zijn afspraken na. Jaap is graag bezig en gaat met u in gesprek om daarna samen tot het beste resultaat te komen.
Wilt u Jaap nóg beter leren kennen? Onderstaand volgen een aantal vragen met antwoorden.
Wat is jouw rol binnen het team?
Ik ben een man voor langs de weg. Na 35 jaar in een buitendienstfunctie bij onder andere Dupon Nederland, waar ik softijsmachines verkocht, besloot ik dat ik na mijn pensionering nog niet wilde stoppen met werken. Ik ben graag bezig en ontmoette Nico Zuurbier op de Horecava. Ik ken veel mensen in Noord- en Zuid-Holland en Flevoland en weet wat mijn toegevoegde waarde voor een bedrijf kan zijn. Nico en Nick zagen dit ook en waardeerden mijn werklust. Zij namen mij aan als relatiebeheerder en adviseur.
“Ik ga voor Van Alkemare mijn bestaande netwerk af, ik onderhoud het bestaande netwerk van Van Alkemare en ik bouw aan een nieuw netwerk. Dat is mijn toegevoegde waarde. Ik ben altijd eerlijk geweest en zal dat ook zeker blijven, dus ik word altijd warm ontvangen.”
Ik stuur de mensen op de goede weg om de zaken te kopen en verkopen. Ook ga ik bij bestaande opdrachtgevers langs om te kijken hoe het gaat en wat we kunnen verbeteren om sneller het gewenste resultaat te behalen. Of misschien zijn ze ontevreden of hebben ze tips en kunnen wij hier een les uit leren. Ik ga regelmatig met de horecamakelaars Nick en/of Nico mee, want je leert het beste langs de weg. Ik heb het hartstikke naar mijn zin.
Ik pas binnen dit familiebedrijf door de openheid van zaken die wij niet alleen aan de relaties en opdrachtgevers geven, maar ook onderling. Het is een hele open sfeer, we zijn eerlijk tegen elkaar en je kan hier met iedereen alles bespreken.
Ik ben zelf nooit ondernemer geworden, was daar nooit aan toe, maar had het misschien wel gekund. Daarom is het werk dat ik nu voor Van Alkemare doe zo fijn. Ik heb op deze manier een bepaalde mate van vrijheid en de rust dat het niet moet. Nu werk ik graag nog bij Van Alkemare een aantal jaren. De soms ontbrekende kennis krijg ik keurig aangereikt en anders is er overleg. Het is een open organisatie en je kunt alles vragen. We leren allemaal van elkaar.
Ik zie ons kantoor als een vertrouwde partner. We doen het goed voor de mensen, steken 100% werk in ze en we komen afspraken na. Op een eerlijke manier met elkaar omgaan is het belangrijkste. Bel als je te laat bent en meld als er iets is. Dat zie ik bij Van Alkemare en dat maakt dat ik me er ook fijn voel.
Ik heb een NLP training gedaan nadat ik gestopt was met werk, dit heeft me gebracht waar ik nu ben. Het heeft me meer rust gegeven, ook in mijn lijf. Ik pas het ook toe naar mijn klanten en mijn omgeving. Hoe zit je zelf in elkaar? Stel de W vragen aan elkaar om elkaar beter te leren kennen. Dit helpt mij en zo help ik het bedrijf weer.
Kun je iets over je privé leven vertellen?
Na mijn werkzame periode ben ik naar Santiago Compostella gelopen. In drie maanden tijd. Dit was werkelijk een groot feest. In het begin is het zwaar, je hoofd zit nog vol, maar toch heb ik doorgezet en ik heb daar geen spijt van gekregen. De laatste twee maanden waren fantastisch, echt een feestje, wat een ervaring. Ook heb ik een NLP training gevolgd, die me rust heeft gegeven. Ik weet nu beter hoe ik zelf in elkaar zit en dit helpt in het contact naar anderen toe. Ik loop nog steeds graag en maak daarnaast leuke reisjes en doe veel uitjes. Het is tijd om te genieten!
Nick, wat kan jij tot slot nog zeggen over Jaap en jullie samenwerking?
Jaap kenden wij al een aantal jaar als vertegenwoordiger van Dupon (we wisselden wel eens werk uit) en het was altijd een feest om even een ijsje te halen en bij te praten op Horecava. Nadat Jaap met pensioen ging kwamen we weer in contact. Jaap kon niet stilzitten en wij zochten iemand om extra aandacht te geven aan onze opdrachtgevers en ons netwerk. We zijn best een modern bedrijf geworden, maar ik wil toch ook een persoonlijk bedrijf blijven. Jaap rijdt de hele dag rondjes en gaat bij mensen op bezoek. Hij kijkt wat hij voor ze kan betekenen en hoe hij ze kan helpen. Intern noem ik Jaap onze “old school relatiebeheerder”. Hij heeft niet eens een email adres, maar belt en bezoekt mensen de hele dag. Jaap is verder echt een betrokken en enthousiast mens. Altijd geïnteresseerd in het verhaal van anderen en het zit in zijn natuur om mensen te binden. Dat heeft hij ook hier op kantoor. Dan komt hij binnen met een brede glimlach even vragen hoe het gaat. Hij vult ons team gewoon weer enorm aan en we genieten van zijn aanwezigheid.
100% Horeca
Resultaat gerichte dienstverlening
Duidelijk & Onderbouwd
Nuchter, transparant en eerlijk zakendoen
Wij zijn geen Ja-knikkers
Lange termijn visie
Van oorsprong een familiebedrijf, altijd als familie
Persoonlijke werkwijze
100% onszelf
Unieke kennis en specifieke marktinformatie
Contact
Direct contact
Vindt u niet direct de informatie die u zoekt of heeft u vragen?
Horecamakelaar:
Nick Zuurbier
Aarzel niet en neem gerust contact op voor verder overleg!
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!
0226-343220
Mail of bel ons met al uw vragen of voor het plannen van een afspraak!