Terug naar keuzescherm

Van Alkemare Horeca- & Advies

Dick Tilstra | Horeca adviseur, coach en trainer

Dick Tilstra Dick’s roots liggen in de Horeca. Hij is opgegroeid in het horecabedrijf van zijn ouders in Bergen (NH) en kreeg het horecavak letterlijk met de paplepel ingegoten. Dick heeft zich verder in het horecavak bekwaamd in diverse hotels en restaurants in binnen- en buitenland. Bedrijven waar hij gewerkt heeft zijn o.a. Hotel de l’Europe/Restaurant Excelsior in Amsterdam en Restaurant De Geleerde Man in Bennebroek.
Hierna heeft hij een langdurige carrière doorlopen bij Servex, het Horeca- en Retailbedrijf van de Nederlandse Spoorwegen en na McDonald’s, de grootste horecaketen in Nederland.

Als locatiemanager was hij in de loop der jaren verantwoordelijk diverse horeca- en retailexploitaties op verschillende NS-stations in Nederland. Als laatste managementklus voor Servex was hij twee jaar verantwoordelijk voor de totale horeca- en retailoperatie op station Amsterdam CS. Hierna heeft hij op het Servex hoofdkantoor in Amersfoort nog vier jaar in de functie projectmanager Opleiding & Training gewerkt.

Tijdens zijn periode bij Servex, is Dick op parttime basis een aantal jaren als docent verbonden geweest aan Hogeschool TIO (HBO-opleiding voor Hotellerie en Toerisme) in Amsterdam. Bij TIO gaf hij les in de vakken Personeelsmanagement, Bedrijfshygiëne (HACCP), Banqueting en Catering.

Training

Sinds 2010 is Dick zelfstandig ondernemer met een trainingsbureau gespecialiseerd in Horeca- en Train de Trainer trainingen.
Dick’s werkwijze kenmerkt zich door een op maat gesneden aanpak, waarbij nuchterheid en een mensgerichte focus de boventoon voeren.
Zijn kracht ligt in zijn brede operationele kennis. Dit maakt dat hij een zeer pragmatische stijl van trainen hanteert: zijn trainingen leggen direct verbinding tussen theorie en praktijk. Hierdoor is men in staat het geleerde direct toe te passen in zijn/haar werkomgeving.

Voorbeelden van trainingen die Dick ontwikkeld heeft zijn:

• Coachend leiding geven in de Horeca
• Communicatie in de Horeca:
• Up- en cross selling in de Horeca
• Gastgericht Werken in de Horeca
• Hygiënisch Werken in de Horeca (HACCP)
• Effectief teamwerk in de Horeca
• De ondernemer als trainer (Gecertificeerde Train de Trainer opleidingen.

Alle trainingen die worden ontwikkeld zijn maatwerk. Voor iedere leervraag wordt een, op unieke leerdoelen gebaseerde, training ontwikkeld.

Coaching voor horecaondernemers

Naast training bestaat Dick’s dienstverlening uit coaching voor horecaondernemers. Horecaondernemers hebben een alles overziende blik nodig. Vakkennis en gastgerichtheid vormen het leeuwendeel van de kwaliteiten waarover een horecaondernemer zou moeten beschikken, maar van groot belang zijn verder bijvoorbeeld ook:

• Inkoopcondities
• Verkoopprijscalculaties
• Personeelsmanagement
• Resultaatontwikkeling  en tijdige bijsturing
• Bedrijfsuitgangspunten (formule)
• Kwaliteitsmanagement

Al deze aandachtspunten in één persoon te verenigen valt niet mee, toch wil een ondernemer zichzelf en zijn bedrijf blijven ontwikkelen.

Dick vult aan op de terreinen waarop de horecaondernemer kennis ontbeert, ondersteunt,  begeleidt, is klankbord, is sparringpartner, spiegelt, staat hem/haar met raad en daad terzijde en meer. Ook hier hanteert Dick een directe, doelgerichte en pragmatische aanpak: men kan direct aan de slag met zijn/haar nieuw verworven inzichten.

Voor meer informatie kunt u bellen naar het nummer 0226-343220 of klik hier voor ons contactformulier.

« Terug

Nieuws & Social Media

  • Nieuws
  • Twitter
  • Facebook
Klik hier voor meer nieuws Like ons op Facebook Facebook Volg ons op Twitter Twitter
Webdesign - Techniek - Hosting: Qball Internet B.V.